اخبار بروجرد

۳۰ هزار دانش‎آموز بروجردی همیار طبیعت می‎شوند

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۳۰ هزار نفر از دانش‎آموزان بروجردی با دریافت کارت همیار طبیعت به جمع همیاران طبیعت این شهرستان می‎پیوندند.

30 هزار دانش‎آموز بروجردی همیار طبیعت می‎شوند
۳۰ هزار دانش‎آموز بروجردی همیار طبیعت می‎شوند

به گزارش فارس، شهاب روزبهانی در جشن همیاران طبیعت دانش‎آموزی این شهرستان اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین ادارات آموزش و پرورش و منابع طبیعی بروجرد ۳۰ هزار دانش‎آموز همیار طبیعت می‎شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۳۰ هزار نفر از جامعه ۵۳ هزاری نفری دانش‎آموزی بروجرد آموزش‎های لازم را کسب کرده و با دریافت کارت همیار طبیعت به جمع همیاران طبیعت می‎پیوندند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با تاکید بر اینکه آموزش در همه حوزه‎ها باید محوری و اصولی باشد، عنوان کرد: از مسیر آموزش می‎توان به رشد، آگاهی و توانمندی دست یافت.

روزبهانی تاکید کرد: به این ترتیب برنامه‎های آموزشی با محوریت صیانت و حراست از عرصه‎های طبیعی نباید صرفأ به هفته‎ منابع طبیعی منحصر و محدود شده و همواره سیاست‎گذاری‎ها با تکیه بر اصل اساسی آگاه‎سازی مردم تداوم یافته و اجرایی شود.

وی بر ضرورت بسترسازی و ایجاد زیرساخت‎های به منظور افزایش سطح آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه در حوزه حراست و حفاظت از عرصه‎های منابع طبیعی و محیط زیست تاکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش در تحقق این مهم محوری‌ترین سهم را بر عهده دارد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد از آموزش به عنوان اصلی راهبردی در ترویج طرح همیاران طبیعت یاد کرد و افزود: در این راستا با برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس به دنبال ایجاد و تقویت انگیزه در بین دانش‎آموزان و تشویق و ترغیب آنان برای حفاظت از منابع طبیعی هستیم.

روزبهانی حفاظت و حراست از عرصه‎های منابع طبیعی و محیط زیست را وظیفه‎ای همگانی دانست و ادامه داد: باید با گسترش و همه‎گیر کردن بیش از پیش این فرهنگ در بین اقشار مردم بستر را برای حفظ این میراث با ارزش فراهم کرد.

وی با تاکید بر تاثیر آموزش و فرهنگسازی در سنین پایه عنوان کرد: بر این اساس برنامه‎ریزی به منظور آموزش در بین دانش‎آموزان اثربخشی قابل توجهی را به دنبال دارد که این مهم نیز در دستور کار اداره آموزش و پرورش بروجرد است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close