اخبار بروجرد

عباس گودرزی: باید عوامل افزایش نرخ ارز شناسایی و به مردم معرفی شوند

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت:با افزایش یک باره نرخ ارز دلالان و مافیاها هزاران میلیارد کاسبی کرده و به جیب زدند.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، اظهار کرد: ۶۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‎ای خطاب به رئیس جمهور با اشاره به افزایش یک باره و قابل توجه نرخ ارز آن هم با وجود قرار نگرفتن کشور در شرایط بحرانی خواستار پاسخگویی رئیس کل بانک مرکزی شده‎ایم.

وی عنوان کرد: ۶۳ نفر از نمایندگان مردم در مجلس این نامه را به رئیس جمهور نوشته‎ایم، تا نگوییم که اتفاقی افتاد و تمام شد، بلکه در صورت نیاز باید با تصویب طرح تحقیق و تفحص از سوی مجلس موضوع بررسی و عوامل دخیل در این موضوع شناسایی و به مردم معرفی شوند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در بخش‎های دیگر نیز کشور در شرایط بحرانی قرار نگرفته بود، چه شد که یک شبه با بالا رفتن یک باره نرخ ارز هزاران میلیارد تومان به جیب دلالان و مافیاهای ارزی کشور رفت؟

گودرزی با اشاره به اینکه افزایش یک باره نرخ ارز موجب شد که افرادی یک شبه هزاران میلیارد تومان کاسبی کنند، خاطر نشان کرد: در این نامه خطاب به رئیس جمهور خواستار پاسخگویی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی شده‎ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید عوامل دخیل در افزایش نرخ ارز شناسایی و به مردم معرفی شوند، گفت: نباید با آسایش و آرامش جامعه و افکار عمومی بازی شده و از آن طرف جیب دلالان و مافیاها یک شبه پر شود و دست آخر هم چیزی مشخص نشود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در متن نامه نمایندگان مجلس به موضوع برکناری رئیس بانک مرکزی اشاره شده بود، افزود: در همه دنیا مرسوم است که اگر اتفاقی رخ دهد، با مسوول مستقیم مرتبط با آن برخورد می‎شود. که این مهم باید در کشور ما نیز نهادینه شود.

گودرزی اظهار کرد: این در حالی است که در کشور ما پس از وقوع اتفاقی نه کسی استعفا می‌دهد و نه با کسی برخورد می‎شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تصمیم دولت و اعلام نرخ۴۲۰۰ تومانی ارز، قیمت بازار همچنان متفاوت از این نرخ است، بیان کرد: این تصمیم دولت نیاز به زیرساخت‎ها، دستورالعمل‎ها و بخشنامه‎هایی دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تصمیم از سوی دولت با توجه به شرایط جامعه ابلاغ شد، اما باید پیش از آن مقدمات کار فراهم می‎شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close