اخبار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی: لزوم پاسخگویی مسئولان حوزه و سپاه نسبت به اتفاقات اخیر در حوزه/ تضعیف حوزه، مرجعیت و تهدید رئیس جمهور با چه ضابطه ای بوده است؟

روزهای بروجرد- آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای اتفاقات رخ داده در تجمع طلاب در فیضیه قم را یک فاجعه دانست.

‌به گزارش ایسنا، متن بیانیه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

توهین به حوزه علمیه در کانون حوزه علمیه

حادثه‌ای که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.

متأسفانه جمعی از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند تا دربارۀ مسائل اقتصادی مردم صحبت کنند، سپس ورق برگشت، گوینده‌ای را که هیچ اطلاعی از وضع حوزه‌های علمیۀ شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردی را در دست گرفتند که رئیس جمهور محترم را تهدید به مرگ می‌کرد و اعتراف ضمنی به مطالب دیگری داشت.

آیا صحیح است در کانون حوزه علمیه این‌گونه سخنان گفته شود؟حوزه علمیه‌ای که محل پرورش امام،بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بوده است، حوزه علمیه‌ای که بیشترین شهیدان را نسبت به سایر مردم تقدیم انقلاب نموده، حوزه علمیه‌ای که در سال ده‌ها هزار نفر برای تبلیغ به اقصی نقاط در داخل یا خارج کشور برای دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) می‌فرستد، حوزه علمیه‌ای که در سال صدها کتاب برگزیده درباره علوم اسلامی و مسائل مورد نیاز مردم و مسائل اقتصادی و سیاسی می‌نویسد و منتشر می‌کند، حوزه علمیه‌ای که مراجع آن هزاران مدرسه،مسجد، خانه عالم و مراکز خیریه در نقاط محروم کشور ساخته‌اند، مسئولین محترم حوزه علمیه باید روشن سازند که این برنامه زیان‌بار با اجازه چه کسی صورت گرفته و مسئولین محترم سپاه نیز روشن سازند، آیا با اجازه آنها گروهی از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند؟!

به هر حال،در شرایط حساسی که در آن قرار داریم، تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس‌جمهور بر اساس چه ضابطه‌ای بوده؟ آیا همه اینها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟! اگر گروهی از طلاب و اساتید می‌خواستند نسبت به برنامه‌های اقتصادی انتقاد کنند، مانعی نداشت که با بیان منطقی سخنان خود را بازگو کنند و راه‌کار برون‌رفت نشان دهند، چه کسانی دستور داشتند افتخارات شیعه را به این آسانی زیر سؤال ببرند و دشمن را که گفته تا مرجعیت و عاشورا در میان شیعیان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامی ممکن نیست، خوشحال کنند؟

خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

قم ـ ناصر مکارم شیرازی.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close