اخبار بروجرد

انتقاد از سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در محاسبه سود بانکی/ اشراف بر قوانین وجود ندارد

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: در خصوص نحوه محاسبه سود بانکی در برخی استان‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود و این خود بر مشکلات تولیدکنندگان افزوده است.

وی افزود: وضعیت تولید زیاد خوب نیست و تعداد واحدهای فعال این شهرستان بسیار کم است.

به گزارش فارس، رضا آریایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در بروجرد با سرمایه شخصی کار را شروع کرده و به پیش می‌برند و از تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه همه تولیدکنندگان و صنعتگران مشابه هم بوده و اندک تفاوتی دارد، بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان کشور اتخاذشده و مدیران و مسئولان استانی مجری آن‌ها هستند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات تولیدگران مبتکر و خلاق این است که اشرافی به قوانین بانکی ندارند.

آریایی ادامه داد: از سویی در ارتباط با بند و تبصره ۱۶ و در خصوص نحوه محاسبه سود بانکی در برخی استان‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود و این خود بر مشکلات تولیدکنندگان افزوده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با تعامل اتاق بازرگانی و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس این موضوع پیگیری شود، چراکه اجرای این بند می‌تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

وی از مسائل بانکی به‌عنوان یکی از مشکلات عمده پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان یاد و بیان کرد: این موضوع موجب تعطیلی و غیرفعال شدن برخی واحدها شده است.

فرماندار بروجرد افزود: در مقابل بسیاری از واحدهایی که کار تولیدی را با سرمایه شخصی خود و بدون اتکا به تسهیلات بانکی آغاز کرده و به پیش برده‌اند، موفق‌تر بوده و در حال فعالیت هستند.

آریایی اظهار کرد: با توجه به تعدد مسائل پیش روی واحدهای تولیدی انتظار می‌رود اتاق بازرگانی با انتقال مشکلات تولیدکنندگان بستر را برای اتخاذ تصمیمات بهتر در کشور فراهم کند، تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات قشر تولیدکننده را برطرف کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close