اخبار لرستان

نماینده پلدختر: اصلاح قانون انتخابات مجلس در حال نهایی شدن است

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون در حال نهایی شدن است.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اصلاح قانون شوراها در دستورکار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار گرفته و حل بخشی از مشکلات کنونی در حوزه‌های تعیین صلاحیت، عملکرد و نظارت بر شوراها را می‌توان در اصلاح این قانون مورد توجه قرار داد تا دوره‌های بعد شاهد مشکلات کمتری باشیم.

وی اضافه کرد: طی پنج دوره فعالیت شوراها بحث اصلاح قانون آنها مدنظر قرار گرفته تا بتوان به سلامت شوراها و نظارت بیشتر بر آن کمک کرد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات(ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا) را در دستورکار کمیسیون داریم اما به دلیل اینکه اولین انتخاباتی که در پیش داریم انتخابات مجلس است، اصلاح قانون انتخابات مجلس را اولویت اول گذاشتیم که این مهم تقریباً در کمیسیون نهایی می‌شود.

وی عنوان کرد: اصلاح قانون انتخابات مجلس طی دو جلسه دیگر در کمیسیون نهایی می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: پس از نهایی شدن این قانون، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بر نظارت قوی بر عملکرد شوراها تأکید و بیان‌کرد: چنانچه پیشگیری جدی‌تر شود و دستگاه‌های نظارتی هم به وظایف خود دقیق‌تر عمل کنند یقیناً شاهد عملکرد بهتر و تخلفات کمتری از شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close