اخبار ایران

رییس جمهور استعفای قاضی‌زاده هاشمی را پذیرفت/ نمکی سرپرست وزارت بهداشت شد

روزهای بروجرد- رئیس‌جمهوری در حکمی با پذیرش استعفای قاضی زاده هاشمی، «سعید نمکی» را به عنوان سرپرست جدید وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و سرپرست جدیدی را برای این وزارتخانه منصوب کرد.

رئیس‌جمهوری در حکمی «سعید نمکی» را به عنوان سرپرست جدید وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

سعید نمکی دارای دکترای ایمونولوژی پزشکی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او پیش از این معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود.

او نزدیک به ۲۸ سال قبل معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده است.

نمکی همچنین سابقه ریاست دانشگاه کاشان حوالی سال‌های ٦٦ تا ٧٠ را هم در کارنامه‌اش دارد و بین سال‌های ۹۴ تا ۹۶ معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت بود.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت و درمان هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد. ظاهرا این استعفا به دلیل اختلاف با محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر سر لایحه بودجه سال ۹۸ بوده است.

روز گذشته محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که بنای روحانی بر این است که قاضی زاده هاشمی را با مذاکره حفظ کند. واعظی گفته بود که روحانی از عملکرد قاضی زاده راضی است. با این وجود در روزهای گذشته اظهارات تندی از سوی قاضی زاده و محمد باقر نوبخت مطرح شده بود که نشان می دهد که اختلاف عمیق تر از ان است که با مذاکره حل شود.

حسن قاضی زاده هاشمی طراح طرح تحول سلامت است که با این طرح توانست محبوبیت نسبی در کشور برای خود دست و پا کند اما این طرح منتقدان سرسختی هم  دارد که ظاهرا این منتقدان در دولت نیز حضور دارند. با این وجود رییس جمهور پیشتر طرح تحول سلامت را در کنار برجام به عنوان بزرگترین دستاوردها دولت یازدهم مطرح کرده بود.

با استعفای قاضی زاده هاشمی احتمالا طرح تحول سلامت نیز مانند برجام در وضعیت دشوار و شکننده قرار گیرد. باید دید وزیر بعدی با این طرح چالش های آن چه خواهد کرد.

نمکی: طرح تحول سلامت را ادامه خواهیم داد

در همین رابطه دکتر سعید نمکی در گفت‌وگویی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، طرح وزیر خاصی نیست، بلکه طرح دولت روحانی است، گفت: “بنابراین از تکالیف اصلی ما در دولت، حمایت بی‌دریغ از طرح تحول نظام سلامت است. در عین حال از زحمات فراوان آقای دکتر هاشمی در این طرح تشکر می‌کنیم و انشاءالله با قدرت بیشتری طرح تحول را ادامه خواهیم داد.”

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های کمرشکن درمان در افراد آسیب‌پذیر از نقاط قوت طرح تحول بوده و منابع بیشتری را هم برای آن تخصیص خواهیم داد، افزود: “قطعا با رابطه‌ای که با دوستان‌مان در سازمان برنامه و بودجه و همکاران وزارت بهداشت داریم، امیدواریم بتوانیم در تخصیص منابع مناسب، تلاش کنیم.”

نمکی تاکید کرد: “ضمن اینکه برای سال ۱۳۹۸ بودجه‌ای که دوستان با همه مضیقه‌های کشور برای وزارت بهداشت گذاشته‌اند، بودجه‌ای است که پاسخگوی حداقل نیازهای مجموعه خواهد بود.”

سرپرست وزارت بهداشت همچنین گفت: “ما مشکل عمده‌ای را نمی‌بینیم. اگر هم مشکلی باشد با همراهی دوستان حل می‌شود. مردم نگران نباشند و بدانند که طرح تحول نظام سلامت که طرح دولت آقای دکتر روحانی است، با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و منابع مناسب‌تری برایش تخصیص خواهیم داد.”

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close