اخبار بروجرد

فرماندار ویژه بروجرد هشدار داد: وضعیت نامناسب جاده دانشگاه آزاد بروجرد/روند کُند چهارخطه شدن مسیر

روزهای بروجرد- فرماندار ویژه بروجرد نسبت به وضعیت نامناسب جاده دسترسی به دانشگاه آزاد این شهرستان هشدار داد و گفت: پروژه چهارخطه شدن این مسیر به کندی اجرا می‌شود.

به گزارش مهر، رضا آریایی در کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجرد که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات تهران و جان باختن تعدادی از دانشجویان و عرض تسلیت به خانواده های آنها، اظهار داشت: جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز وضعیت خوبی ندارد و ممکن است این اتفاق هم برای اتوبوس های این دانشگاه رخ دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای بهسازی و چهارخطه کردن جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تخصیص یافته است اما متاسفانه این امر از سوی اداره راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد بروجرد به کندی انجام می شود.

آریایی با بیان اینکه دانشگاه های بروجرد در نقاط جغرافیایی شهر پراکنده شده اند، تصریح کرد: اگر در سال های گذشته تمام دانشگاه های بروجرد در یک مجتمع دانشگاهی ایجاد می شد مشکلات شهر کمتر و تردد دانشجویان هم بهتر می شد.

فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات بیشمار وجود معتادان و افزایش چشمگیر آنها، گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد شورای مبارزه با مواد مخدر سوال هست که چرا تعداد افراد معتاد رو به افزایش است.

وی افزود: تفاوت دستگاه های دولتی با سازمان های مردم نهاد این است که در این حوزه هر کاری انجام بدهیم در غالب وظیفه است اما سازمان های مردم نهاد با علاقه کار می کنند.

فرماندار بروجرد ادامه داد: صنعتی شدن مواد مخدر مشکلات جامعه را حادتر کرده است چرا که برخی از معتادان هنوز نمی دانند معتاد شده اند، مشکلی که در حال حاضر وجود دارد تزریق مواد مخدر در باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های سطح شهر  است که قابل پی گیری است.

آریایی تاکید کرد: امروز دیگر جامعه هدف مبتلا شدن به اعتیاد افراد خاصی نیست بلکه این معضل در سطح دانشجویان، پزشکان و … هم به چشم می خورد که باید بگویم با این جلسات بی حاصل به جایی نمی رسیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس های آموزشی در دستگاه های فرهنگی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان گفت: آموزش ها باید در سطح گسترده و مستمر انجام و ادامه پیدا کند.

فرماندار بروجرد سرکوب شدن نوجوانان و جوانان را در سنین پایین، فرزندسالاری در خانواده ها، بالارفتن سطح توقع افراد و… را از جمله زمینه های ابتلا به اعتیاد عنوان کرد.

آریایی از همه دستگاه ها خواست تا در زمینه آموزش به ویژه در مدارس ورود پیدا کرده و از انجمن های مردم نهاد حمایت همه جانبه انجام شود و ادامه داد: از ظرفیت خیرین استفاده کنیم چرا که اعتبارات دولتی جوابگوی حل مشکلات در این حوزه نیست و با گفتار درمانی نمی توان جامعه را از اعتیاد پاک کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close