اخبار ایراناخبار سیاسی

تذکر نمایندگان به وزرا/ تذکر عباس گودرزی مبنی بر بومی گزینی در استخدام آموزش و پرورش

روزهای بروجرد- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، متن این تذکرات به شرح زیر است:

سالک به وزیر صنعت، معدن و تجارت: با توجه به همراهی فرانسه با استکبار جهانی و اقدام علیه سوریه، برخلاف پروتکل‌های بین‌المللی خواهان قطع همکاری با پژو و رنو می‌باشیم.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به اتفاق ۴۴ نفر از نمایندگان به رییس‌جمهور: اقدام بی‌سابقه دولت در ارائه متن ترجمه غیرواقعی و غلط لایحه پالرمو با امضای جنابعالی به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان به دولت خدشه وارد کند.

عباسی نماینده رودسر به وزیر جهاد کشاورزی: دستور رسیدگی فوری به وضعیت کشاورزان بخش‌های رحیم‌آباد و شهرستان‌های رودسر به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی آنها به ویژه فندق، گردو و چای را صادر کنید.

زرآبادی نماینده قزوین به اتفاق خانم سیاوشی و آقای قاضی‌پور و ۱۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری: علت تغییر حکم مشاور معاون وزیر و رییس هیات مدیره زیرساخت به سمت کارشناس نظارت و هماهنگی بلافاصله بعد از مطرح شدن سوال از شما چیست.

ذوالقدر نماینده تهران به اتفاق ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: کمبود فضای آموزشی مدارس و نیاز به تامین نیروی بومی در شهر جدید پردیس.

ملکی نماینده مشکین‌شهر به وزیر جهاد کشاورزی: بر اثر تغییرات جوی و کاهش شدید دمای هوا ۱۴ هزار هکتار از باغات شهرستان مشکین‌شهر اعم از انگور و سیب سرما زده شده و خسارات بالایی به کشاورزان وارد شده است. ضروری است در اسرع وقت گروهی برای رویت میزان خسارت وارده به منطقه اعزام شوند.

کرد نماینده خاش به وزیر کشور: چرا در مرز شهرستان میرجاوه مدیریت واحد برای کل مرز مشخص نمی‌شود و هر روز حوادث ناگواری در مرز اتفاق می‌افتد.

ساری نماینده اهواز به رییس‌جمهور: عدم تعیین تکلیف مردم در خصوص موسسات مالی به ویژه آرمان و ضرورت تهیه گزارش به مجلس.

رحیمی نماینده تهران به اتفاق ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری: عدم تحمیل هزینه خدمات الکترونیک به مردم از طریق خدمات مبتنی بر گوشی‌های هوشمند به شهروندان، به اتفاق ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تکمیل پرونده ثبت تاریخی راه‌آهن ایران در یونسکو علیرغم اعلام نواقص از سوی یونسکو به ایران چیست، به اتفاق ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر علوم و وزیر اقتصاد و دارایی: تسریع در پرداخت ارز دانشجویی برای دانشجویان خارج از کشور.

ذوالقدر نماینده تهران به اتفاق ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: بالا بودن نرخ عوارض آزادراه پردیس تهران و نارضایتی شدید شهروندان در منطقه پردیس، به اتفاق ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی:‌ لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج، به اتفاق ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن: لزوم تسریع در به رسمیت شناختن واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی در پردیس.

حاجی نماینده شاهین‌شهر و اکبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر جهاد کشاورزی: تدبیری فوری بیندیشید که از موج کشتار دام‌ها که سرمایه کشور محسوب می‌شود و به دلیل گران شدن نهاده‌ها، دامداران عاجز از تامین خوراک آنها هستند، جلوگیری کنید، به اتفاق نقوی حسینی و اکبر رنجبرزاده به وزیر اقتصاد و دارایی: پیگیری فوری در خصوص صادرات هندوانه و دیگر محصولات جالیزی به کشورهای همسایه خصوصا عراق، کشاوران همه محصولات‌شان در حال از بین رفتن است.

ملکشاهی نماینده خمین به وزیر راه و شهرسازی: در خصوص عملکرد مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ایران در برخورد با کارمندان فرودگاه‌ها.

امینی‌فر نماینده ایرانشهر به وزیر کشور: بی‌مبالاتی نیروی انتظامی در استان سیستان بالاخص در حوزه‌های انتخابیه‌ ایرانشهر و چابهار موجب فوت بی‌گناهان می‌شود من جمله حادثه مورخ ۸/ ۱/ ۹۷ که منجر به فوت پنج نفر من جمله یک کودک سه ساله شده است.

مرادی نماینده مریوان به وزیر تعاون و کار: دلیل استخدام‌های غیربومی و غیرقانونی در دخانیات شهرستان مریوان چیست.

نوروزی نماینده رباط‌کریم به وزیر اقتصاد و دارایی: علت عدم برنامه‌ریزی جهت مقابله با تلاطم ارزی چیست.

رحیمی نماینده تربت جام به وزیر نیرو: مردم روستاهای متعددی در شهرستان‌های تربت جام با گذشت ۴۰ سال از انقلاب برای آب شرب سالم و بهداشتی به مسئولان التماس می‌کنند. اعتبارات تخصیص یافته و نحوه عملکرد آن وزارتخانه به نحوی است که تا ۱۰ سال آینده مشکل مردم حل نخواهد شد، چاره‌ای جز استیضاح نداریم.

شریف‌پور نماینده ماکو به وزیر اقتصاد و دارایی: افزایش نامتعارف عوارض خروج از کشور

امیرآبادی، قاضی‌پور و رنجبرزاده به وزیر جهاد کشاورزی: دستور بررسی برای پرداخت خسارات به باغداران صدمه دیده از سرمای اخیر و سیل اخیر داده شود.

قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر علوم: تدریس زبان ترکی در مدارس و دانشگاه‌های مناطق ترک‌نشین کشور،

امیرآبادی و رنجبرزاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تسریع در برخورد با روزنامه قانون که علیه زبان مادری ترک‌ها و نمایندگان مناطق ترک همیشه مطالب خلاق واقع درج می‌کند.

نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی: ‌علت دارا بودن مقام اول در فرار مغزها چیست.

کبیری نماینده خوی به رییس‌جمهور: تجدیدنظر در اخذ عوارض خروج از کشور مرزنشینان در سال ۹۷

یوسفی نماینده اهواز به وزیر اقتصاد و دارایی: در خصوص ترخیص خودروهای متوقف شده در منطقه آزاد اروند.

داوودی نماینده سراب به وزیر جهاد کشاورزی: دستور دهید خسارات سنگین سرمازدگی به مزارع و باغات کشاورزان شهرستان سراب برآورد و پرداخت شود.

خضری نماینده پیرانشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت عدم اجرای مصوبه وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی توسط کارخانجات قند و شکر در خصوص قند چیست.

حسینی‌کیا به وزیر جهاد کشاورزی: جبران خسارت سرمازدگی اخیر به کشاورزان

گودرزی نماینده بروجرد به وزیر آموزش و پرورش: شهرستان بروجرد که به فرموده رهبر انقلاب سرشار از استعدادهای درخشان است اما متاسفانه شاهدیم که در سنوات جاری فرصت‌های شغلی جوانان در اختیار افراد غیربومی قرار می‌گیرد در حالیکه جوانان بروجرد از بیکاری رنج می‌برند.

جعفرپور نماینده لرستان به وزیر راه و شهرسازی: توجه وزیر راه و شهرسازی در خصوص توانمندی و ظرفیت فرودگاه‌های بین‌المللی لرستان که متاسفانه به طور کامل مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بختیار نماینده گلپایگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در اسرع وقت.

خضری نماینده پیرانشهر و سردشت به رییس‌جمهور: تسریع در کاهش عوارض خروجی مسافران از مرزهای زمینی به ویژه مرزهای غرب کشور با عنایت به فقر مطلق و مشکلات معیشتی مرزنشینان مرز کشور.

شریف‌پور نماینده ماکو به رییس‌جمهور: پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران

بدری نماینده اردبیل به وزیر جهاد کشاورزی: چرا هنوز راه‌های روستاها و قشلاقات عشایر و مردم دشت مغان که در اثر اجرای پروژه پای آب سد از بین رفتند نوسازی نشده است، به وزیر نیرو: با اینکه چندین ماه از شروع به کارتان در وزارتخانه نگذشته است هنوز تخصیص غیرقانونی حقابه مغان از رودخانه ارس ابطال و بازنگری نشده است.

صفری نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: چرا حاضر نیستید با مافیای واردات بی‌رویه نخود برخورد کنید که موجب به خاک نشستن کشاورزان استان شده است.

بهرام‌نیا نماینده نهاوند به وزیر جهاد کشاورزی: تامین اعتبار ملی به منظور اجرای بخشی از کانال‌های آبرسانی در حوزه شهرستان نهاوند

مرادی نماینده مریوان به رییس‌جمهور: عدم تخفیف سود بازرگانی به مرز رسمی مریوان علیرغم دستور معاون اول شما.

قاضی‌پور نماینده ارومیه به اتفاق ۱۸ نفر از نمایندگان به رییس‌جمهور: چرا از ورود کالای قاچاق که به سادگی قابل رویت و رهگیری است اقدام نمی‌نمایید.

سامری نماینده خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی: مسئول حل مشکل جاده امام صادق شهرستان خرمشهر که روز به روز در حال تخریب توسط خودروهای سنگین است کیست.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close