اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: تنها ۴۴ درصد از اعتبارات مصوب شهرستان بروجرد در سال ۹۷ تخصیص یافت

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد با اشاره به نقش اقدامات غیرکارشناسانه در وقوع سیل اخیر گفت: به طور کلی می‌توان گفت اقدامات غیر فنی و به دور از کار کارشناسی حدود ۷۰ درصد در وقوع سیلاب دخیل بوده است.

به گزارش فارس، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به نقش اقدامات غیرکارشناسانه در وقوع سیل اخیر اظهار کرد: به طور کلی می‌توان گفت اقدامات غیر فنی و به دور از کار کارشناسی حدود ۷۰ درصد در وقوع سیل دخیل بوده است.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که در جریان وقوع سیلاب اخیر ایجاد شد، همگی ناشی از اقداماتی مانند تجاوز به حریم رودخانه‌ها، مسدود کردن قنوات، ایجاد و احداث پل‌های غیر استاندارد و مسائلی از این دست بود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: به طور کلی می‌توان گفت ۶۰ تا ۷۰ درصد عواملی که با بارش رحمت الهی منجر به وقوع سیل و سیلاب در کشور شد، ناشی از اقدامات غیرکارشناسانه‌ای بود که طی سال‌های گذشته انجام شده است.

رحیمی بیان کرد: مادامی که کانال‌های آب‌بر و پل‌های احداث شده در مسیر جاده‌ها مسدود شده و پل‌های غیر استاندارد بر روی رودخانه‌ها ایجاد و مانع عبور آب می‌شود، معلوم است که با بارش رحمت الهی منجر به وقوع سیل و سیلاب خواهد شد.

وی تاکید کرد: زمانی که تنها به فکر حفظ وضعیت موجود بوده و برای آینده آتیه‌نگری نکنیم، چطور می توان انتظار داشت رودخانه‌ها و کانال‌هایی که ۲۰ سال است که لایروبی نشده‌اند، مشکل‌آفرین نشوند.

فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه‌مندی از برخی مدیران ادارات در جریان سیلاب اخیر گفت: در چنین شرایطی همگان باید با بسیج امکانات و تجهیزات پای کار آمده و مسائل را محدود به حوزه و وظیفه کاری خود ندانند.

رحیمی تاکید کرد: اینک که وقوع سیل فرصتی را پیش روی ما نهاده تا ایرادها و نقاط ضعف را شناسایی کنیم‌، باید هر یک از مسئولان در حوزه کاری خود در صدد رفع کاستی‌ها بر آمده و از تجارب سیل درس بگیرند.

وی عنوان کرد: مدیران شهرستانی باید از فرصت ایجاد شده در راستای مکاتبه و طرح مسائل مربوط به حوزه بروجرد با مدیران‌کل بهره برده و به فکر تامین بخشی از تجهیزات و امکانات مورد نیاز باشند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که مدیران‌کل گمان کنند در این شهرستان مشکلی وجود نداشته و ندارد، بلکه باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف در جهت بهبود و اصلاح امور حرکت کنیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص ۴۴ درصدی اعتبارات شهرستان بروجرد در سال ۹۷ خبر و ادامه داد: در چنین شرایطی با کمال تاسف برخی مدیران می‌گویند اعتبارات ما در پروژه‌هایی در دیگر شهرستان‌های لرستان هزینه شده است.

وی با انتقاد از رعایت نشدن برخی شاخص‌های اعتباری در تخصیص اعتبارات به شهرستان بروجرد اظهار کرد: مدیران باید ظرف یک هفته آینده مشخص کنند که بابت هر کدام از کدهای اعتباری چه میزان تخصیص اعتبار داشته‌اند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: از سویی هیچ مدیرکلی اجازه جابجایی اعتبارات مشخص شهرستانی را به شهرستان دیگر نداشته و از سوی دیگر باید معلوم شود که از مجموع اعتبارات ملی چه اندازه در بروجرد هزینه شده است.

رحیمی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بروجرد، بیان کرد: در بودجه ۹۸ به اندازه یک ریال به اداره‌ای که برای پروژه‌هایش برنامه نداشته باشد، اعتبار نمی‌دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close