اخبار بروجرد

تولید نساجی بروجرد به ۱۸ میلیون مترمربع رسید

روزهای بروجرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان یکی از استان‌هایی است که در سیاست‌های وزارت خانه در زنجیره تقویت نساجی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، محمدرضا صفی‌خانی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان شناسایی سرشاخه‌ها و عوامل احتکار را از جمله اقدامات سازمان صمت استان خواند و اظهار کرد: همچنین فعالیت‌های مؤثری در جهت مبارزه و انهدام باندهای قاچاق انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن دو سامانه «جامع انبارها» و «تجارت» برای کنترل قاچاق از ضروریات جامعه امروز بوده که هم‌اکنون در دستور کار دولت نیز قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی ۳۳ هزار و ۶۲۷ انبار کالا در استان خبر داد و گفت: در مقایسه با دیگر استان‌های تجاری کشور، این میزان شناسایی عملکرد خوبی داشته است.

صفی‌خانی اظهار داشت: این میزان موفقیت با تغییر رویکرد مبنی بر اینکه انبارها بایستی شناسایی شده در غیر این صورت احتکار محسوب می‌شوند، حاصل شده است.

وی با بیان اینکه انبارهای شناسایی شده استان در انتظار تائید وزارت خانه هستند، افزود: در جلسه قبلی پیشنهاد شد که فرایند سامانه جامع انبارها تسهیل شود تا ضمن تائید نهایی شدن، بر مسیر کالا تا رسیدن به دست مصرف کننده نظارت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: برخی مبادی رسمی در خصوص واردات کالاها اقداماتی را انجام می‌دادند که منجر به لطمه زدن به تولید داخل می‌شدند، در همین راستا فرایند ثبت سفارش کالا در وزارت صمت تعریف شده که می‌بایست درخواست افراد متقاضی ضربه‌ای به تولید ملی نزند.

صفی‌خانی با بیان اینکه واردات کالاهایی همچون پارچه امری اجتناب ناپذیر است، گفت: به همین دلیل مبادی ورودی این کالاها بایستی کنترل شوند.

وی اظهار داشت: در همین راستا زنجیره پوشاک و نساجی در کشور بایستی تقویت شود و لرستان یکی از استان‌هایی است که در سیاست‌های وزارت خانه در زنجیره تقویت نساجی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به فعالیت نساجی بروجرد افزود: هم اکنون تولید این نساجی به ۱۸ میلیون مترمربع رسیده است، ضمن اینکه به دنبال افزایش تولید و طرح‌های توسعه‌ای در دیگر برندها و کارخانجات هستیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close