اخبار بروجرد

اهدا کنندگان مستمر خون در بروجرد واکسن هپاتیت دریافت می کنند

روزهای بروجرد- رئیس سازمان انتقال خون بروجرد گفت: اهدا کنندگان مستمر خون در بروجرد واکسن هپاتیت B را به صورت رایگان دریافت می کنند.

غلامرضا حامدی در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور قدردانی از اهدا کنندگان مستمر خون که متولد سال ۶۸ به بعد هستند طرح اهدا واکسن هپاتیت به صورت رایگان آغاز شد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح معرفی نامه لازم به اهدا کنندگان مستمر خون داده شده تا با هماهنگی شبکه بهداشت به ۲ درمانگاه شهید خالقی و اورژانس بیمارستان شهید چمران مراجعه و واکسن هپاتیت را در سه دوره زمانی دریافت نمایند.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد با اشاره به اینکه حدود چهار هزار اهدا کننده مستمر خون در بروجرد وجود دارد بیان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در تزریق واکسن هپاتیت درمانگاه شهید خالقی در نوبت صبح و اورژانس بیمارستان در نوبت بعد از ظهر پذیرش اهدا کنندگان را بر عهده دارد.

حامدی اضافه کرد: تزریق واکسن هپاتیت B بین پنج تا ۱۰ سال ایمنی را در بدن ایجاد می کند و از طریق انجام آزمایش آنتی بادی می توان میزان ایمنی بدن در مورد ضرورت واکسن را مورد سنجش قرار داد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۹ هزار و ۳۸۸ نفر به سازمان انتقال خون بروجرد مراجعه کرده اند که از این تعداد هفت هزار و پنج نفر خون اهدا نموده اند.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد گفت: از این تعداد ۶۸۹ نفرخانم و تعداد چهار هزار و ۶۸۱ نفر اهدا کننده مستمر خون بودند.

حامدی افزود: از خون های اهدا شده فرآورده های خونی مانند گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت و براساس نیاز کرایو استخراج می شود.

وی بیان کرد: خون های اهدایی بعد آزمایش های لازم و ضروری در اختیار مراکز بهداشتی، درمانی و بیماران نیازمند قرار می گیرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close