اخبار بروجردویژه ها

مقصودی: اجازه استخدام معلم غیربومی در شهرستان بروجرد داده نمی‌شود/ دفاع از مطالبات به حق مردم در اولویت مدیران سیاسی نیست

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس، گفت: طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که به هیچ عنوان اجازه استخدام معلمان غیر بومی در شهرستان بروجرد تا زمانی که جوانان این شهرستان جویای کار هستند داده نمی‌شود.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در خصوص تصمیم برای  جذب تعدادی معلم غیر بومی در شهرستان بروجرد، گفت: با خبر شدیم که حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر از معلمان نهضتی سایر شهرهای استان را برای استخدام در آموزش و پرورش بروجرد به این شهرستان اعزام کرده اند در حالی که بروجرد حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و جوانان تحصیل کرده و باسواد زیادی را دارد، اما اینگونه رفتارها برای آنها فرصت ایجاد اشتغال باقی نگذاشته و موجبات نارضایتی مردم فراهم شده است.

نماینده بروجرد با اشاره به اینکه به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم تا در فرصت‌های شغلی ایجاد شده در هر شهرستانی از جوانان شایسته همان شهرستان استفاده کند، افزود: زمانی که در شهرستان بروجرد جوانان بیکاری که شانسی برای استخدام ندارند را مشاهده می‌کنید چرا در چنین شرایطی قصد دارید افرادی از سایر شهرستان‌ها را در بروجرد استخدام ‌کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان بروجرد مطالباتی را دارند و از بروز اینگونه تصمیمات به شدت ابراز نارضایتی می‎‌کنند، عنوان کرد: قبلا نیز به وزیر آموزش و پرورش گفته بودیم که اینگونه تصمیمات ناعادلانه را انجام ندهند، اکنون نیز به شدت تذکر می‌دهم که به هیچ عنوان اجازه استخدام معلمان غیر بومی در شهرستان بروجرد تا زمانی که جوانان این شهرستان جویای کار هستند، داده نمی‌شود و از این مسئله نیز کوتاه نخواهم آمد. فقط در صورتی که فضا خالی بود می‌توانند از نیروهای غیربومی در بروجرد به کار بگیرند.

مقصودی با بیان اینکه افراد غیر بومی استخدام شده بعد از گذشت مدت زمانی با سفارش‌های رانتی و فشارهای سیاسی از شهرستانی که در آن استخدام شده اند انتقالی می‌گیرند و مجددا با کمبود مواجه می‌شویم، گفت: با تداوم این تصمیمات دانشگاه فرهنگیان بروجرد با خطر تعطیلی مواجه می‌شود و مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به همراه دارد.

وی افزود: زمانی که برای جابه‌جا کردن مدیران، کارشناسان و روی کار آوردن افراد مطیع با نگاه به امتیاز حداکثری به نماینده وقت می‌گذارند و به وی پست می‌دهیم جز این نیز نمی‌توان انتظار داشت.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانی که مدیری سیاسی باشد و افراد سیاست زده پشتوانه وی باشند فرصت ها و تهدیدات را نمی‌شناسد، توان مقابله با رفتارهای ناعادلانه برخی را ندارد و دفاع از مطالبات به حق مردم در اولویت وی نیست، تصریح کرد: افرادی که در پشت پرده مدیران ضعیف هستند گاهی اوقات‌ تذکرهایی می‌دهند اما مردم فهیم می‌دانند که اینگونه رفتارها چه اتفاقاتی را در جامعه رقم می‌زند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close