اخبار لرستان

بیش از ۷۲ درصد از ورودی‌های زندان‌های لرستان زیر ۴۰ سال هستند

روزهای بروجرد- مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: بیش از ۷۲ درصد از ورودی‌های زندان‌های استان۴۰ سال هستند.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی‌اصل اظهار کرد: جرم اول زندانیان در استان جرائم علیه اشخاص، درگیری، قتل، نزاع دسته‌جمعی که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد داشتیم، جرم دوم مواد مخدر است که نه رشد و نه کاهش داشته و جرم سوم جرائم مالی و تخلفات مالی بوده که ورودی‌های آن رشد داشته است.

وی درخصوص مراقبت پس از خروج مددجویان گفت: خانواده‌های آنان شناسایی شدند و مددجویی که در زندان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته است برای گرفتن تسهیلات و ایجاد یک حرفه معرفی کنیم و او را رصد کرده تا به یک شغل پایدار برسد.

محمدی‌اصل بیان کرد: در بانک‌ها پیگیری کردیم و برای گرفتن وام ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان یک کارمند به عنوان ضامن لحاظ شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان اضافه کرد: به خانواده مددجویان سرکشی می‌کنیم که متأسفانه اکثر آنها وضعیت خوبی ندارند و بر این اساس آنها را به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی کردیم.

وی مهم‌ترین اثر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را داشتن شغل و اشتغال دانست و یادآور شد: بیشتر به دنبال ایجاد اشتغال هستیم تا زمینه اشتغال آنها را ایجاد کنیم و این مهم تداوم داشته باشد.

محمدی‌اصل عنوان کرد: آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم ویژه خانواده زندانیان را برگزار کردیم و در این راستا استانداری لرستان ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به ما داده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه امور پیشگیری مهم‌ترین موضوع است و در زندان‌های استان طرح طبقه‌بندی زندانیان براساس جنسیت، سن و جرم لحاظ شده و بند نسوان نیز مشخص است، در خرم‌آباد و بروجرد ۷۰ زن زندانی داریم که فضای مناسبی دارند.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: بیش از ۷۲ درصد از ورودی‌ زندان‌های استان زیر ۴۰ سال هستند و ۸۰ درصد ورودی‌ها دیپلم و زیردیپلم هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close