اخبار بروجرد

جای تأسف است که تعداد نشریات بروجرد از صد سال پیش تا دهه اخیر از ۲۰ به ۵ نشریه کاهش یافته است

روزهای بروجرد- معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد لرستان گفت: نباید به خبرنگاران به دیده کاسبان نگاه کرد، چرا که حد اعتلای خبرنگاری شهادت است.

به گزارش فارس، ناصر دولتشاه در آیین نکوداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: استفاده از واژه صنف خبرنگاری و دید کاسب‌کارانه نسبت به آنان نادرست و اشتباه است.

وی با انتقاد از برخی واژه‌ها نظیر صنف خبرنگاران بیان کرد: استفاده از این عنوان برای فعالان عرصه اطلاع‌رسانی نادرست است، چرا که هدف اصناف فعالیت اقتصادی و درآمدزایی بوده در حالیکه خبرنگاران برای این منظور کار نمی‌کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان خاطرنشان کرد: حد اعتلای خبرنگاری شهادت است و جای تاسف دارد که به خبرنگار به دید کاسب نگاه کنیم.

دولتشاه با اشاره به نقش‌آفرینی فعالان رسانه در اطلاع‌رسانی به جامعه عنوان کرد: کسی که حقایق را بیان کرده و انعکاس و انتشار ندهد، خبرنگار نیست.

وی تاکید کرد: خبرنگاری که نتواند واقعیت را انعکاس داده و حقایق را بیان کند، خبرنگار نبوده بلکه یک متملق است.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: از سویی ایجاد محدودیت برای خبرنگاران از سوی مسوولان، مدیران و دولتمردان در حقیقت به معنای شکستن بال و پر خود آن‌ها است.

دولتشاه در ادامه با اشاره به پیشینه غنی و فعالیت مطبوعات و رسانه‌ها در لرستان گفت: جای تأسف است که تعداد نشریات بروجرد از صد سال پیش تا دهه اخیر از ۲۰ به ۵ نشریه کاهش یافته است.

وی با اشاره به غنای فرهنگی، مذهبی و تاریخ بروجرد به عنوان زادگاه شهید خبرنگار “محمود صارمی” عنوان کرد: فعالیت خبرنگاران در این شهرستان باید به گونه‌ای باشد که بروجرد را به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی کند.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با انتقاد از جای خالی خبرنگاران در بین سخنرانان روز خبرنگار در بروجرد گفت: آنان باید در این روز به جای نکته‌برداری و نگارش سخنرانی‌های مسوولان به بیان خواسته‌ها، مشکلات و مطالبات خود بپردازند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close