اخبار بروجردویژه ها

عباس گودرزی: سدهای بروجرد نیازمند اعتبارات بیشتر است

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع ایجاد شده مانع آغاز عملیات اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی شده است.

به گزارش فارس، عباس گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: موانع ایجاد شده از آغاز عملیات اجرای پروژه عظیم منطقه ویژه اقتصادی بروجرد جلوگیری کرده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تاکید کرد: اگر موانع پیش‌رو نبود، تاکنون عملیات اجرایی این منطقه آغاز شده بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت بیان کرد: چرا حامیان سرمایه‌گذاری که توانایی انجام کار را نداشته اما ادعای تملک ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را داشت و به مدت سه سال کار را به تعویق انداخت، در این باره پاسخگو نبودند.

گودرزی عنوان کرد: اکنون نیز در شرایطی که موافقت‌ها در سطح مسوولان کشوری اخذ شده، در روزهای اخیر به یک مقام مسوول در دبیرخانه مناطق آزاد گفته شده است که دست نگهدارید، می‌خواهیم سرمایه‌گذار جدید بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر موانع نباشد، می‌توان بسیاری از کارها را انجام داد و به نتیجه رساند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: البته با همه این تفاسیر اعتبار ۲ میلیارد تومانی به منظور تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ در اشترینان اختصاص یافته و همزمان با آن کار منطقه ویژه اقتصادی دنبال می‌شود.

گودرزی با انتقاد از نحوه اجرا و اختصاص اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: اگر چه اعتبار ۱.۵ میلیون دلاری برای این منظور در مجلس به تصویب رسید، اما آنطور که انتظار می‌رفت به تقویت اشتغال‌زایی در مناطق روستایی نینجامید.

وی بیان کرد: یکی از ایراداتی که در کشور و در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی وجود دارد، این است که به جای ارائه تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی، جوانان بیکار به بیکاران بدهکار تبدیل می‌شوند.

این مسوول با تاکید بر اینکه شهرستان بروجرد بهره کافی را از طرح اشتغال پایدار روستایی نبرد، خاطرنشان کرد: مدیران باید با جدیت بیشتری نسبت به جذب این اعتبارات اهتمام ورزند.

گودرزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق مشاغل و صنایع خُرد و زودبازده و حرکت در جهت ایجاد اشتغال پایدار افزود: باید در وهله اول به دنبال حفظ واحدهای فعال و جلوگیری از افزودن به آمار واحدهای تعطیل بود.

وی به اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال و اقدامات انجام شده برای احیای آن‌ها گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس از همه توان خود به منظور پیگیری برای فعالیت دوباره این واحدها استفاده می‌کنم، همچنان که بر اساس وعده‌های داده شده قرار است به زودی فاز نخست کارخانه کاشی جم احیا و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت با اشاره به تعدد پیگیری‌ها به منظور رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی و تقویت اشتغال‌زایی اظهار کرد: البته بخش قابل توجهی از این پیگیری‌ها به بار نشسته و منتج به نتیجه شده است.

گودرزی در پاسخ به سوالی با نادرست خواندن رویه توزیع اعتبارات در شهرستان‌های لرستان تاکید کرد: متاسفانه در همه دولت‌ها استانداران توجه بیشتری به مراکز استان‌ها دارند، حال آنکه می‌بایست اعتبارات به صورت عادلانه توزیع شود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه مدیران وقت، نگاه و اعتبارات را به صورت عادلانه در بین شهرستان‌ها توزیع کنند، از رشد کاریکاتوری خارج می‌شویم و پیشرفت‌ها متوازن خواهد بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی البته اصلاح این رویه نادرست تا زمان‌بر خواند و ابراز امیدواری کرد این مهم مورد توجه مجمع نمایندگان استان لرستان نیز قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سیمای بروجرد اظهار کرد: این موضوع در سیاست‌های سازمان صدا و سیما گنجانده نشده و نباید از استودیو ایجاد شده به عنوان راه‌اندازی سیمای بروجرد یاد کرد، چرا که این توهین به شعور شهروندان است.

تگ ها

مقالات مشابه

2 thoughts on “عباس گودرزی: سدهای بروجرد نیازمند اعتبارات بیشتر است”

  1. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و تصویری از ظلم به بروجرد!!
    دیروز به برادر زاده‌ام در انتخاب رشته کمک می کردم که با دیدن دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور واقعاً دلم برای مردم مظلوم بروجرد و ظلمی که به آنها می شود، گرفت. شهرهایی مثل سراب، تنکابن، خمین، اسفراین، گراش، بهبهان، شوشتر و .. دارای دانشکده پزشکی هستند که جمعیت برخی از این شهرها به ۲۰ هزار نفر نمی رسد.حتی برخی از شهرهای با کمتر از ۱۰ هزار نفر هم دارای مجتمع آموزش عالی سلامت هستند. دانشگاه علوم پزشکی لرستان و وزارت بهداشت از عذاب الهی نمی ترسند، وگرنه این ظلم و تبعیض آنقدر واضح و روشن است که نیاز به توضیح ندارد!
    و لعنت الله علی القوم الظالمین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close