اخبار بروجرد

مدیرشرکت آب و فاضلاب بروجرد: قطعی ‌آب در سطح شهر ارتباطی به فعالیت کارواشها ندارد

روزهای بوجرد- سحر صارمی: فراوانی بارش های امسال در شهر بروجرد به گونه ای بود که کمتر کسی فکرش را می کرد امسال بحران کم آبی را در شهر داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل نبود سد و بند خاکی در این شهرستان، آبی ذخیره نشد.

همین امر سبب شده امسال هم مانند سالهای گذشته با بحران کم آبی در سطح شهر روبه رو شویم و یکی از مهمترین عوامل گذر از این بحران اصلاح الگوی مصرف است.

از جمله مواردی که این روزها عنوان می شود افزایش قارچ گونه تعداد کارواش ها در سطح شهر و مصرف بی رویه این واحدها از آب شرب برای شستشو خودروهاست.

حبیب الله حدادی با بیان اینکه اکثر کارواش های سطح شهر بروجرد از آب شرب استفاده می‌کنند، گفت: به صلاح است که از این آب استفاده کنند زیرا با این کار هم اشتغالزایی می شود و هم آن چهره زشت شهر که هر شخصی اقدام به شستن ماشین جلوی منزلش می کرد از بین می رود.

مدیرشرکت آب و فاضلاب بروجرد با اشاره به نحوه فعالیت کارواش ها بیان کرد: اکثر کارواش های قدیمی از سیستم بازچرخانی استفاده می کنند و با اینکار دوباره از آب استفاده می شود و گامی در جهت اصلاح الگوی مصرف است.

حدادی با اشاره به اینکه این کارواش ها چاره ای جز استفاده از آب شرب ندارند اظهار داشت: چاهی نیست که این واحدها از آب آن استفاده کنند و دسترسی هم به آب غیرآشامیدنی ندارند.

مدیرشرکت آب و فاضلاب بروجرد با بیان اینکه مصرف این واحدها بصورت تجاری محاسبه می شود خاطرنشان کرد: این واحدها ظرفیت مصرف دارند یعنی مثلا اگر بیش از ۱۵ هزار متر مکعب در ماه آب مصرف کنند بهای آن به نرخ آزاد محاسبه می شود.

این مسئول همچنین یادآور شد: کم‌آبی و قطعی ‌آب در سطح شهر هیچگونه ارتباطی به فعالیت کارواشها ندارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close