اخبار بروجرد

جامانده از سیل مانده؛ تخریب و رانش دیواره های کانال گلرود/ بالاخره مسئول کیست؟

روزهای بروجرد- سحر صارمی: پس از گذشت بیش از ۵ ماه از سیلاب بروجرد و با توجه به تخصیص اعتبار به دستگاه‌ها برای جبران خسارات وارده، انتظار می رود که قبل از فرارسیدن فصل سرما مسئولان دست از آماردادن های کاغذی بردارند و به فکر رفع نواقص در مناطق آسیب پذیر که با خطر جدی روبرو هستند، باشند.

تخریب و رانش دیواره های کانال گلرود از سمت جاده فیال و نظام آباد (جنب سازمان آب) از جمله نقاطی است که علاوه بر خسارت سیلاب غفلت و بی توجهی دستگاه های مربوطه و پاسکاری مسئولان یک اداره به اداره دیگر باعث شده که به حال خود رها و با خطر جدی ریزش کامل روبرو شود.

اگر این کانال ریزش کند علاوه بر قطع ارتباط چندهزار نفر باشهر ممکن است باعث به وجود آمدن خسارات جانی و جبران ناپذیری در این منطقه به سبب رفت و آمد مردم در آن منطقه شود.

رئیس امور آب بروجرد در گفت و گو با خبرنگار “رصدنیوز” با اشاره به اینکه اصلاح کانالها طبق قانون مربوط به امور آب است، گفت: در مناطقی که در محدوده شهراست و شهرداریها عوارض می گیرند، اصلاح مربوط به شهرداری است.

علی محمدی اضافه کرد: اصلاح کانال مذکور در حوزه فعالیت شهرداری است که متاسفانه به بهانه های مختلف از زیربار مسولیت شانه خالی می کند.

مدیر امور آب بروجرد با بیان اینکه شهرداری از اهالی روستاهای شیخ میری، فیال، نظام آباد و…قبض خدمات می گیرند که بتوانند به آنها خدمات ارائه دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری قبض ها را برای خودش می گیرد اما هیچوقت خدماتی را به مردم آن مناطق ارائه نمی دهد و کار که به اینجا می کشد اعلام می کنند متولی امر امور آب است!

محمدی یادآور شد: طبق بند ۱۹ قانون شهرداریها، شهرداری موظف است تمام رودخانه های داخل شهر و محدوده شهر را ساماندهی کند که در راستای همین قانون درحال برداشت مخلوط پایین دست بندهای فدک است و وقتی ما جلو می رویم می گویند طبق قانون مربوط به شهرداری است اما حال اصلاح همان کانال مربوط به شهرداری نیست؟؟؟؟

مدیر امور آب با اشاره به اینکه کانال روبروی سازمان آب را کلاً شهرداری ساخته است بیان کرد: اصلاح این کانال مربوط به شهرداری است الان که کار به اصلاح رسیده شهرداری اعلام می کند که در حریم است!!!در واقع شهرداری عوارض می گیرد اما خدمتی ارائه نمی دهد.

اما معاون عمران شهرداری بروجرد معتقد است که اصلاح کانال ها مربوط به امور آب است و دراین خصوص به خبرنگار “رصدنیوز” گفت: امسال باتوجه به اعتبار ۶میلیاردی که به شهرداری بروجرد تخصیص داده شده است اگر کارهای خودمان را انجام دهیم و اعتبار اضافه ای داشته باشیم سعی میکنیم اصلاح کانال مذکور راهم در دستور کار بیاوریم!

پاپی اضافه کرد: حریم قانونی شهرداری تا کپرگه است اما طبق قانون محدوده خدماتی مربوط به شهرداری تا کنار محوطه رادیو بروجرد است و بازسازی آن کانال مربوط به امور آب است.

معاون عمران شهرداری بروجرد بابیان اینکه شهرداری درمحدوده خدماتی می تواند کار انجام دهد ، اظهار داشت: اگر بخواهیم قانونی عمل کنیم اصلاح در حوزه فعالیت امورآب است زیرا خارج از محدوده خدمات شهرداری است اما با وساطت فرماندار شفاهی اعلام کردیم که اگر از اعتبار تخصیصی مبلغی ماند صرف اصلاح آن خواهد شد.

پاپی به مکاتبه با رئیس اداره امور آب بروجرد اشاره و خاطرنشان کرد: طی آن مکاتبه اعلام کردیم که اصلاح کانال خارج از محدوده خدمات شهرداری است و مربوط به امور آب است اما سعیمان براین است که اگر از اعتبار باغ فدک چیزی ماند صرف اصلاح کانال کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close