اخبار بروجرد

برگزاری انتخابات شورای دانش‌‎آموزی در بروجرد

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تمرین تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و مشارکت در کارهای گروهی است.

 محمد مهرافزون در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفت وگو با ایرنا افزود: همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش آموزی در ۳۵۰ واحد آموزشی بروجرد و به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد این شهرستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: این انتخابات در سه مقطع تحصیلی پایه اول ابتدایی، متوسطه اول و دوم در فضایی سرشار از شور و مشارکت دانشآموزان برگزار شده است.

وی با اشاره اینکه در این دوره از انتخابات بیش از ۴۸ هزار دانش آموز مشارکت نمودند، بیان کرد: در مقطع ابتدایی در مدارس دارای ۱۰۰ دانش آموز پنج عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس دارای ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش آموز هفت عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل و مدارسی که بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دانش آموز دارند ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب شدند.

مهرافزون ادامه داد: در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز مدارس دارای ۲۵۰ دانش آموز پنج نفرعضو اصلی و۲ نفرعلی البدل، مدارس دارای ۲۵۱ تا ۳۵۰ نفر، هفت نفرعضو اصلی و ۲ نفرعلی البدل انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: در مدارس بالای ۵۵۰ نفر دانش آموز ۱۱ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفرعلی البدل معرفی شد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: شوراهای دانشآموزی یکی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی است که اعضای آن طی انتخابات آزاد به منظور زمینه سازی رشد و مهارت های فردی و اجتماعی و توسعه مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی انتخاب می‌شوند.

مهرافزون اظهار داشت: در قالب این شوراها تعدادی انجمن نیز تشکیل می شود که در زمینه تقویت مهارتهای زندگی، موضوعات مختلف فرهنگی و هنری، سیاسی و اجتماعی، علمی و آموزشی فعالیت می کنند.

در شهرستان بروجرد ۵۵ هزاردانش آموز در سه مقطع مختلف تحصیلی در ۴۵۹ واحد آموزشی فعالیت می کنند.     

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close