اخبار بروجرد

اولین همایش تفکیک زباله و بازیافت پسماندها در بروجرد برگزار شد

روزهای بروجرد- اولین همایش تفکیک زباله از مبدأ و بازیافت پسماندها در بروجرد برگزار شد.

 

به گزارش مهر، اولین همایش تفکیک زباله از مبدأ و بازیافت پسماندها با حضور مسئولان شهرستانی، شهردار بروجرد، مدیران سازمان های وابسته به شهرداری، انجمن ها و سمن های زیست محیطی و هواداران و دوستداران محیط زیست در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی بروجرد برگزار شد.

این همایش به منظور معرفی نحوه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ به ادارات شهرستان و انجام همکاری های لازم توسط آنها با مروجین پسماند شهرداری برگزار شد و حاضران از نزدیک با مزایای تفکیک زباله های خشک از تر آشنا شدند.

رضا بهنود فر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد در این همایش با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، اظهار داشت: تولید زباله در کشور به یک خطر ملی تبدیل شده و در کشورهای در حال توسعه نیز آسیبی پر خطر شناخته شده است.

وی افزود: از بین رفتن منابع تهدیدی است که می طلبد در زمینه فرهنگسازی برای آموزش و جداسازی زباله های خشک از تر اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح کرد: بروجرد شهر فرهنگی پاسداشت طبیعت است اما در زمینه آموزش و ایجاد انگیزه های لازم جهت مدیریت این موضوع اندکی از نظر دور مانده است.

بهنود فر ادامه داد: برای ایجاد سرمایه های فرهنگی باید زیرساخت ها را آماده کنیم تا اعتماد عمومی کسب شود و از سمن ها و انجمن های حامی محیط زیست استمداد بگیریم و افرادی را که دغدغه فرهنگ این مرزو بوم را دارند با آموزش های لازم توانمند کنیم.

به گفته وی، در زمینه فرهنگسازی باید مسئولیت فرهنگی توام با تعهد اجتماعی در بین شهروندان ایجاد کنیم تا در این راه موفقیت مورد نظر حاصل شود.

بنابراین گزارش، در پایان این همایش از برخی انجمن های فعال در حوزه محیط ریست و دانش آموزانی که از ضایعات موجود در منازل کاردستی درست کرده بودند، تجلیل شد.

گفتنی است، اجرای طرح تفکیک‌ زباله از مبدأ در بروجرد در سال های گذشته به دلایل مختلف تا کنون ابتر مانده بود که اخیرا با تلاش شهرداری بروجرد این طرح قرار است به طور جدی در هفته آتی کلید بخورد و مشکل تفکیک زباله های خشک از تر برای همیشه رفع شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close