اخبار بروجردویژه ها

رحیم جافری خبر داد: افزایش ۴۹ درصدی درآمدها و کاهش ۳۶ درصدی هزینه های شهرداری بروجرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: در نیمه نخست امسال درآمدهای این نهاد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

به گزارش فارس، رحیم جافری در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال علاوه بر افزایش ۴۹ درصدی درآمدهای شهرداری، هزینه‌های این نهاد نیز کاهش ۳۶ درصدی به خود دیده است.

وی با اشاره به ساماندهی پرداخت اضافه و تعطیل‌کاری به نیروهای شهرداری عنوان کرد: به این ترتیب بر اساس پرداخت کارکرد حقیقی نیروها، میانگین ساعاعت اضافه و تعطیل‌کاری ۵۳ درصد کاهش یافته است.

شهردار بروجرد بیان کرد: از سویی به منظور سبک شدن بدنه شهرداری ۴۳ نفر بازنشسته و ۱۶۴ نفر از نیروهای پیمانکاری و شرکتی نیز تعدیل شده‌اند.

جافری خاطرنشان کرد: از سویی با ساماندهی منابع درآمدی و هزینه‌ای در شهرداری، درآمدهای عملیاتی این نهاد یعنی درآمدهای حاصل از تقویت کدهای درآمدی سابق و فعال سازی کدهای غیرفعال به حدود ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از افزایش ۴۹ درصدی درآمدهای شهرداری در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر و ادامه داد: از سویی هزینه‌های جاری شهرداری نیز کاهش ۳۶ درصدی به خود دیده است.

شهردار بروجرد با اشاره به پرداخت حقوق ۹ ماهه معوقه نیروهای شهرداری افزود: حقوق نیروهای این نهاد تا پایان مهر ماه امسال پرداخت و تسویه شده است.

جافری تاکید کرد: از سویی با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و با وجود روند کاهشی ساختمان‌سازی در بروجرد، درآمدهای شهرداری افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به گوشه‌هایی از پروژه‌های عمرانی شهرداری بروجرد گفت: بهره‌برداری از زیرگذر شهرک نیاوران با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومانی و اجرای ۱۲ هزار تن آسفالت در بلوار امام در مساحتی بالغ بر ۱۰۱ هزار مترمربع با اعتبار ۴ میلیارد تومانی از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار بروجرد با اشاره به اجرای پروژه توسعه میدان میوه و تره‌بار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: احداث بزرگترین سوله پیش‌سرد استان لرستان با ظرفیت نگهداری ۱۸۰ لاشه سبک و سنگین در کشتارگاه بروجرد با صرف اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومانی از دیگر پروژه‌های یاد شده است.

جافری تاکید کرد: از سویی به منظور شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بروجرد، بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای مشارکت و فعالیت بخش خصوصی رصد و شناسایی شده است که می‌تواند بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان تقویت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از چالش‌های موجود در شهرداری اشاره و بیان کرد: ۳۶۰ نیروی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم در شهرداری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها بدون آزمون و از طریق استخدام‌های فامیلی و خانوادگی جذب و به این نهاد تحمیل شده‌اند.

شهردار بروجرد با انتقاد از تار و پود پنهانی و غیر قانونی در هم تنیده شده در شهرداری افزود: بسیاری از نیروهایی که بی‌ضابطه به این نهاد پیوسته‌اند، حاضر به فعالیت در هر بخشی نبوده و برخی از آن‌ها از انجام وظایف کاری خود تمرد می‌کنند.

جافری با اشاره به وجود برخی عناوین شغلی در شهرداری بروجرد تاکید کرد: چندین نفر با عناوینی مانند اتاق‌دار و مانند اینها بدون فعالیتی مثمر در این نهاد، ماهانه حقوق‌‌های خوبی دریافت کرده‌اند.

وی از وجود سلطان گاری، دکه و دستفروشی در بروجرد خبر داد و افزود: برخی‌ها برای خود کیسه دوخته و درآمدهای چند ده میلیونی به جیب زده‌اند.

شهردار بروجرد تصریح کرد: البته راه را بر فعالیت این افراد بسته‌ایم و دیگر اجازه نمی‌دهیم با رابطه‌بازی و سوءاستفاده برای خود کیسه دوخته و پول به جیب بزنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close