لرستان

افزایش شعب اخذ رأی در لرستان

روزهای بروجرد- معاون استاندار در نشست هم‌اندیشی هیأت‌های اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از افزایش شعب اخذ رأی در لرستان خبر داد.

محمود ثمینی در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات لرستان، اظهار کرد: با همکاری و همراهی هیأت‌های نظارت و مجموعه اعضای شورای تأمین استان فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس آغاز و طی زمان تعیین شده در چارچوب قوانین و مقررات به پایان رسید.

وی تصریح کرد: مجموعاً ۴۰۸ نفر در این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۶۸ تن حائز شرایط انتخابات تشخیص داده شده و ۲۶ نفر دیگر رد صلاحیت شدند که این رقم حدود ۶ درصد از مجموع شرکت‌کنندگان استان را شامل می‌شود.

ثمینی خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در برخی شعب اخذ رأی مکاتباتی در جهت افزایش تعداد این شعب و به منظور رفاه مردم در روز انتخابات صورت گرفته و خواستار افزایش اماکن جهت اخذ رأی شدیم که با افزایش این شعب به میزان ۱۴۹۵ شعبه در سطح استان موافقت شد که این موضوع یکی از اتفاقات خوب در این دوره از انتخابات است.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: مسئولین، فرمانداران و هیأت‌های اجرایی به این نکته توجه داشته باشند که اصل بی‌طرفی در انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که در شعب اخذ رأی نقش نظارت دارند امین مردم باشند و از هرگونه جانب‌داری پرهیز کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر که رأی مردم را حق‌الناس عنوان کردند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار مسئولین در انجام امورات قرار گیرد، عنوان کرد: قانون‌گذار مهلت قانونی تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی را از ۸ روز قبل از روز اخذ رأی تعریف کرده و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی‌گیری (۸ صبح) روز اخذ رأی انتخابات این زمان ادامه خواهد داشت و تا آن زمان هرگونه فعالیت انتخاباتی در محافل عمومی ممنوع است.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: هیأت‌های اجرایی و نظارتی استان از بروز هرگونه تخلف در این ایام پیشگیری کنند تا شاهد برگزاری انتخابات سالم در استان باشیم و بار دیگر برگ زرینی با حضور مردم انقلابی و غیور بر افتخارات لرستان رقم زده شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close