اخبار ایرانویژه ها

حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

روزهای بروجرد- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد: ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است. در حال کار بر روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

متن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عراق به این شرح است:

«امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیرو‌های متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند؛ که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد:

۱- به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.
۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.
۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد؛ و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.»

…………………

به گزارش تسنیم یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.

این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.

وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.

………………..

شبکه العربیه الحدث بامداد امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشک[های ایران] خبر داد.

شبکه العربیه در خبر کوتاه دیگری نیز اعلام کرد که در پایگاه نظامی در اربیل که هدف قرار گرفته است، هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

در همین ارتباط، یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران کشته شده‌اند، وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده است که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

…………………..

«لیندزی گراهام» سناتور تندرو و ضد ایرانی مجلس سنای آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» مدعی شد: «این یک اقدام جنگی بود، فارغ از هر تعریف معقولانه‌ای که داشته باشند. موشک‌ها از ایران شلیک شده بودند. رئیس‌جمهور [ترامپ] از تمام اختیارات قانونی برای پاسخ دادن بهره‌مند است».

…………………………..

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکلی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد، گفت: بزودی آماری از تلفات تجهیزاتی و انسانی وارده شده به آمریکایی‌ها اعلام خواهد شد. ما ثبت کردیم که آمریکا با این همه تجهیزات پیشرفته و آماده‌باش نتوانستند از سامانه‌های خود استفاده کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم و نیروهای انقلاب را خواهند دید.

………………….

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس با محکوم کردن پاسخ موشکی ایران به آمریکا، درباره گزارش‌ها از تلفات و استفاده شدن موشک‌های بالستیک ابراز نگرانی کرد.

…………………..

ارتش عراق ضمن بیان اینکه در عملیات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی، ۲۲ موشک به عراق شلیک شد، اعلام کرد هیچ عراقی آسیب ندیده است.

ارتش عراق همچنین اعلام کرد ۱۷ فروند موشک بر سر پایگاه عین الاسد فرود آمده و ۵ فروند نیز به اربیل اصابت کرده است.

………………..

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام حمایت خود از واشنگتن بعد از انتقام موشکی ایران گفت: «اسرائیل کاملا در کنار آمریکا ایستاده است. آمریکا هیچ دوستی بهتر از اسرائیل ندارد و اسرائیل هم دوستی بهتر از آمریکا ندارد».

این گزارش تکمیل می شود…

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close