اخبار بروجرد

تدوین ۲۰۰ محور در حوزه مسائل شهری بروجرد/ همایش توسعه شهری برگزار می‌شود

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی از برگزاری همایش توسعه این شهرستان به منظور جلب سرمایه‌گذار خبر داد.

به گزارش فارس، حسن مروتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: معتقدیم دانشگاه‌ها باید در همه حوزه‌های شهری اثربخشی داشته و نقش‌آفرینی کنند.

وی از فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها یاد و بیان کرد: در این راستا سندی در دانشگاه‌ آیت‌الله بروجردی تدوین شده که یکی از اولویت‌های آن مسائل فرهنگی است که می‌تواند زیربنای توسعه در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی باشد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌توان از آن در جهت حل مسائل اجتماعی بهره برد.

مروتی با اشاره به تدوین ۲۰۰ محور و اولویت در حوزه مسائل و اولویت‌های شهری افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت کارشناسان و چکش‌کاری مسائل، خزوجی آن‌ها را برای بحث و تبادل نظر در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد.

وی با تاکید بر بررسی مسائل شهری در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: از این طریق می‌تولن به راهکارهایی اجرایی برای حل مشکلات دست یافت که در نهایت منجر به توسعه شهرستان بروجرد می‌شود.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی از برگزاری همایش توسعه بروجرد در آینده خبر و ادامه داد: می‌کوشیم از ظرفیت این همایش برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و نخبگان به منظور کمک به توسعه شهرستان استفاده کنیم.

مروتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو و ضرورت برنامه‌ریزی به منظور جلب حداکثری مشارکت مردمی گفت: بالا بردن امید تاثیرگذاری مردم، اخلاقی و قانونی بودن انتخابات، شفاف‌سازی و پاسخگویی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی از راهکارهای تحقق این مهم است.

وی تاکید کرد: با مشارکت همه احزاب و گروه‌های مرجع مانند حوزه و دانشگاه، شناخت و درک احساس موثر بودن هر رأی مردم، شفافیت، اطمینان‌بخشی و پرهیز از سیاه‌نمایی و البته استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این باره به افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح می‌انجامد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close