اخبار لرستان

کرونا ۱۲۲ میلیارد تومان به گردشگری لرستان خسارت زد

روزهای بروجرد- معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت:شیوع بیماری کرونا، ۱۲۲ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری این استان وارد کرده است.

“اسکندر فلاحوند” در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به گستردگی شیوع بیماری کووید ۱۹  صاحبان مراکز اقامتی و پذیرایی استان ۱۰۰ میلیارد تومان و در حوزه دفاتر گردشگری ۲۰ میلیارد تومان خسارت  متحمل شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: موسسات آموزشی گردشگری نیز ۵۰۰ میلیون تومان متحمل خسارت شده و راهنمایان گردشگری استان نیز پس از شیوه بیماری کرونا یک میلیارد تومان خسارت دیده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اکنون ۱۰۲ هتل و مرکز اقامتی و بوم گردی با ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است.

فلاحوند ادامه داد: همچنین ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می کنند.

به گفته وی برای جبران خسارت سرمایه گذاران بخش گردشگری بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلاتی در نظر گرفته شده که این افراد می توانند با برای بهره مندی جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close