اخبار بروجرد

ابتلای ۲۰۵۰ شهروند بروجردی به کرونا/مراسم‌های عزا و عروسی کانون‌های انتشار بیماری‌اند

روزهای بروجرد- رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تاکنون ۲۰۵۰ شهروند بروجردی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش فارس، محمد کاکاوند در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بروجرد در اتصال استان‌های غربی به جنوبی کشور، نخستین بیمار لرستان در این شهرستان شناسایی شد.

وی عنوان کرد: با مدیریت موج نخست بیماری کرونا، ورود میهمانان خوزستانی به بروجرد موجب شد موج دوم بیماری در لرستان از این شهرستان آغاز شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به غربالگری ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان در مرحله نخست غربالگری، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم غربالگری نیز تاکنون ۷۵ درصد جمعیت هدف شامل سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و افراد مشکوک غربالگری شده‌اند.

کاکاوند با اشاره به ابتلای قطعی ۲ هزار و ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بروجرد افزود: از این تعداد تاکنون ۵۰ نفر با میانگین سنی ۶۸ ساله و معادل ۲ درصد بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به ابتلای ۹۰ نفر از کادر درمانی بروجرد به بیماری کرونا ادامه داد: از مجموع آمار مبتلایان به این بیماری، قریب به ۶۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص و ۸۸ نفر بستری شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با انتقاد از اینکه در جریان موج دوم بیماری بسیاری از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در جریان موج دوم برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی نقطه اصلی آسیب بوده و عامل اصلی انتشار بیماری هستند.

کاکاوند مهار مراسم‌های عزا و عروسی را از نقاط قوت کنترل بیماری در موج دوم شیوع آن دانست و تصریح کرد: آنچه لرستان را به سمت وضعیت قرمز سوق می‌دهد، برگزاری همین مراسم‌ها و تجمع افراد در آن‌ها است.

وی سپس با محدود خواندن امکانات حوزه بهداشت و درمان در بروجرد اظهار کرد: تداوم موج بیماری موجب فرسودگی کادر درمانی شده آن هم در شرایطی که با محدودیت‌های مالی و تجهیزاتی مواجهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close