لرستانویژه ها

کمبود پزشک متخصص و عمومی در لرستان

روزهای بروجرد– رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با کمبود پزشک متخصص و عمومی در استان مواجه هستیم.

دکتر بهرام دلفان در نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با دانشگاهیان لرستان اظهار کرد: در دهه ۶۰ حضور پزشکان هندی و پاکستانی در شهر خرم آباد زیاد بود و این درحالیست که امروز به مرحله‌ای رسیدیم که ۷۰۰۰ جراحی قلب باز در این شهر انجام می‌شود.

او گفت: آنچه نگران کننده است موضوع پیگیری جایگزین جراح و کاهش رغبت برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی تخصصی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در استان با کمبود رشته بیهوشی مواجه‌ایم و به عنوان نمونه در شهرستان پلدختر متخصص رشته بیهوشی نداریم، تصریح کرد: واقعاً مهاجرت پزشکان و پرستاران در همین شهر خرم‌آباد وجود دارد که باید برای آن فکر اساسی کرد.

دلفان یادآور شد: در روستاهای لرستان با کمبود پزشک عمومی مواجه‌ایم، مشکل ما در ماندگاری پزشکان است و متاسفانه رغبت برای ماندن و ماندگار شدن پزشکان در استان کم شده و می‌طلبد حقوق پزشکان در مناطق محروم افزایش و مالیات آنها کاهش پیدا کند.

او گفت: هم‌اکنون بدهی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بخش دارو و دستمزد است و این در حالیست که جوانی جمعیت را بر عهده ما گذاشتند؛ بودجه آن را ندادند و مجبور هستیم از منابع مالی دانشگاه برای آن هزینه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ضرورت دارد در کنار تعریف برنامه‌ها بودجه‌ها نیز لحاظ شوند، افزود: اعتبارات دانشگاه‌ها باید تامین شود چرا که درآمدها با تعرفه‌ها همخوانی ندارد و دولت باید کمک کند تعرفه‌ها بهداشتی درمانی واقعی‌تر شوند.

دلفان در ادامه سربازی و کنکور را دو عامل سرگردانی جوانان برشمرد و تصریح کرد: باید فکری به حال این موضوع شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close