لرستان

۳۰ درصد از اعتبارت مدرسه‌سازی در لرستان مربوط به خیران است

روزهای بروجرد– مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۳۰ درصد از اعتبارت مدرسه‌سازی در استان مربوط به خیران است.

یونس بهاروند در مراسم بهره‌برداری دبیرستان خیر ساز زنده‌یاد محمود گودرزی در شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه الیگودرز یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه مدرسه‌سازی توجه ویژه‌ای به آن صورت‌گرفته است، اظهار داشت: ۳۷ پروژه با ۹۵ کلاس درس در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ پروژه با ۲۱ کلاس درس برای مهرماه آماده شد.

او با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی یک زیر ساخت است که اهم همه زیر ساخت‌ها است، عنوان کرد: سعادت یک جامعه از مسیر آموزش و مدرسه می‌گذرد، بنابراین همه باید در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه ۳۰ درصد از اعتبارت مدرسه‌سازی در استان مربوط به خیران است، افزود: ما برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی نیازمند ورود کارخانه‌ها در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی هستیم.

بهاروند، گفت: متأسفانه مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید در استان مغفول مانده است، کمکی که توسط کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در حوزه مدرسه‌سازی انجام شده ۱۳۷ میلیارد تومان بوده است.

او بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس اعتبارت دولتی قرار بود امسال ۶۷ پروژه در قالب ۱۷۰ کلاس درس ساخته شود، اما ما این رقم را ۹۱ پروژه در قالب ۲۸۲ کلاس درس افزایش دادیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، افزود: از ۱۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس درس یعنی ۶۸ درس مربوط به مناطق روستایی و دورافتاده بود.

بنابراین گزارش، دبیرستان زنده‌یاد «محمود گودرزی» که یک پروژه تمام خیری است، در فضایی به مساحت، ۲۴۰۰ مترمربع زمین، ۱۱۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه و با اعتباری بیش از هشت میلیارد تومان احداث شده است، همه تجهیزات توسط نوسازی مدارس خریداری و تحویل داده شده است.

منبع: مهر

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close