اخبار بروجرد

مقصودی: آزادراه، بروجرد را در حاشیه قرار داده است/ راه آهن دورود بروجرد ملایر تکمیل شود

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد با اشاره به ساخت آزادراه اراک بروجرد خرم آباد و در حاشیه قرار گرفتن بروجرد خواستار اتصال راه آهن دورود بروجرد ملایر شد.

 فاطمه مقصودی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۶مردادماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران در کنار دشت حاصلخیز سیلاخور و در دامنه کوه‌های سربلند زاگرس از گذشته‌های دور تا امروز واقعیت ویژه ارتباطی در مسیر شاهراه تهران – جنوب با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرم آباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دست  رفتن زیرساخت‌ها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلین، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی تنها گوشه‌ای از ضرر این بزرگراه است که شهر بزرگ من را ندیده و از کنارش با بی‌رحمی عبور کرده است.

مقصودی تأکید کرد: این ناکارآمدی را نشان می‌دهد که یک چنین شهری با این ظرفیت باید بن‌بست شود و راه ارتباطی با بقیه شهرها قطع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن دورود- بروجرد- ملایر و احداث ۴ خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close