اخبار بروجرد

حمام تاریخی روستای «بردبل» بروجرد ثبت ملی شد

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت ملی حمام تاریخی روستای «بردبل» شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش مهر، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت ملی حمام تاریخی روستای «بردبل»، گفت: در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه ۱۳۸۳ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۱۵ تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۸۴ این اثر طبیعی ثبت شد.

وی افزود: وسعت این بنای تاریخی حدود ۲۲۲ متر مربع است و مصالح به کار رفته در آن آجر، سنگ و ملات گل و آهک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: این اثر به شماره ۳۲۶۵۷ در فهرست میراث غیر منقول کشور به ثبت رسیده و مراتب ثبت آن در تاریخ پنجم شهریور سال جاری به استاندار لرستان ابلاغ شده است.

قاسمی گفت: اجزای معماری گرمابه فعلی از جمله سردر، راهرو هشتی شکل، سربینه، گرمینه، خزینه و آتش‌خانه، کاملاً سالم و پابرجا هستند که عملیات مرمتی و حفاظتی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: قدمت این بنا به دوره قاجار برمی‌گردد و در روستای «بردبل» از توابع دهستان «والانجرد» شهرستان بروجرد قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: با ثبت این اثر تعداد آثار غیر منقول ثبت شده در فهرست میراث ملی استان لرستان به ۲۴۲۲ اثر رسیده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close