اخبار ایران

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

روزهای بروجرد- نمایندگان مجلس به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.

بر این اساس نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف، ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در صحن، با تصدی علیرضا رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.

رزم حسینی: مبارزه با فساد هزینه دارد و تخریب ها شروع شده است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تامین کالاهای اساسی و رفع انحصار در صنعت خودروسازی را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و در واکنش به تخریب ها گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد، باید برای مبارزه با فساد آبرو گذاشت. من هنوز وزیر نشدم اما تخریب ها شروع شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از رئیس جمهور برای اعتماد به او در توضیح برنامه های کاری اش گفت: تلاش شده برنامه ها مبتنی بر احکام برنامه ششم، اسناد بالادستی، سیاست های اقتصاد مقاومتی و اسناد وزارت صمت باشد.

وی تامین کالاهای اساسی را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و گفت: امروز سفره مردم خالی شده، ما شرمنده مردمی هستیم که وفادار انقلاب و نظام بوده و پای آن ایستاده اند. یکی از برنامه هایم تامین کالاهای اساسی مردم، تنظیم و مدیریت بازار همراه با نظارت و کنترل آن با مشارکت اصناف و بازاریان است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اصلاح سیاست های تنظیم بازار و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران را باعث مقابله با افزایش بی رویه قیمت کالاها دانست و گفت: باید با التهاب در بازار مقابله کرد تا به افزایش قیمت ها دامن زده نشود.

وی افزود: در حوزه صنعت برنامه ام استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی است که اکنون برخی واحدها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند. باید شهرک های صنعتی احیا شده و دوباره راه بیفتند که نتیجه آن افزایش فرصت های شغلی است. تلاش می کنم نیازهای اولیه واحدهای صنعتی تامین شود.

رزم حسینی حمایت از شرکت های دانش بنیان را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و گفت که باید به سمت استخراج درست از معادن حرکت کرد. همچنین برنامه ای برای مقابله با گرانی فولاد داریم. در خصوص خودرو هم مردم این روزها گرفتار شدند، انحصار در خودرو وجود دارد و رقابت پذیری نداریم که این باعث بالا رفتن قیمت تمام شده می شود. باید به موضوع ساخت قطعات خودرو در داخل کشور توجه شود که بخشی از گرانی ها به این خاطر است. با کمیسیون صنایع در این باره همکاری لازم را خواهم داشت.

رزم حسینی درباره برنامه اش برای معادن گفت: اکتشافات در معادن در کل کشور به ۱۰ درصد می رسد. مطالعات تفصیلی اکتشافات و فعال کردن معادن غیر فعال و جلوگیری از رانت خواری را در دستور کار دارم. درباره تجارت داخلی و خارجی باید به سمت حذف فرآیند مجوزها و تهاتر کالاهای ضروری در مقابل صادر کنندگان کالا رفته و از واردات غیر ضروری جلوگیری شود. ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم. باید از واردات غیر ضروری جلوگیری کرد. همچنین لازم است از ظرفیت کشورهای همسایه بهره گرفت. تجربه استانداری خراسان رضوی را دارم که بالغ بر دو میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته، این ظرفیت برای سایر استان ها هم وجود دارد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت با تاکید بر لزوم وجود مدیریت جهادی و نه مدیریت باند بازی و شکستن انحصارات در واردات و حتی صادرات گفت: باید برای حذف امضاهای طلایی برنامه ریزی کرد و برای مبارزه با فساد آبرو گذاشت. ما هنوز نیامده تخریب می شویم. به هر حال مبارزه با فساد هزینه دارد. قطعا با رانت خواری مبارزه می کنیم و حذف امضاهای طلایی در دستور کار است. مدیریت توصیه ای نداریم بلکه باید مدیریت در دست افراد متخصص و کارشناس باشد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: تعامل با نمایندگان و استفاده از نظرات بخش خصوصی و نظرات کارشناسان نظام، تصمیم گیری بنده را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال اگر قرار باشد هر تصمیمی در خصوص خودرو گرفته شود باید حتما از نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کارشناسان موفق دولتی  و بخش خصوصی استفاده شود. یک وزیر و مدیر ارشد باید توانایی هماهنگی و تجمیع نظرات را داشته باشند. ما با همدلی و هم زبانی می‌توانیم موفق شویم. تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها از دیگر اولویت‌های بنده است. بنده ۷ سال است که فریاد می‌زنم باید تمرکززدایی شود، باید به استان‌ها اختیار داده شده و به آنها قدرت تصمیم گیری دهیم. این که ما مسئولیت داده و اختیار ندهیم عملا مسوولان استانی کاری نمی‌توانند انجام دهند. همانند این که ما به یک سرباز اسلحه دهیم ولی به او ماشه ندهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: استفاده از جوانان با تجربه و پاکدست در شبکه مدیریتی وزارت صمت در دستور کار بنده است، تعامل و همکاری با نمایندگان از دیگر اولویت‌های بنده است چرا که نمایندگان منتخب مردم هستند و با رای مردم به مجلس آمده‌اند. ما شاهد بودیم که در خصوص خودرو چه اتهاماتی را به مجلس وارد کردند. اصول مردم سالاری از مسیر نمایندگان می‌گذرد و قطعا در جنگ اقتصادی همه ما با همدلی و همکاری با یکدیگر موفق می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه حضور خود در دوران دفاع مقدس بیان کرد: بنده ۱۹ سالم بود که در عملیات‌های سنگین دفاع مقدس حضور یافتم امروز نیز تصدی این وزارت خانه مسئولیت سنگینی است، رفع قوانین مزاحم و بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های بنده است. مقام معظم رهبری ۱۰ سال است که در نام گذاری سال بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، بنده نیز در برنامه‌های خود در طول سال‌های گذشته اقتصاد مقاومتی را دنبال کردم. با کنار رفتن قوانین مزاحم رتبه کسب وکار در کشور ارتقا می‌یابد. از دیگر مواردی که بنده با جدیت دنبال می‌کنم شفافیت در وزارت صمت است. وزارت خانه باید شیشه‌ای شود.

رزم حسینی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با فساد سخت است و هزینه دارد و از اکنون نیز تخریب ها شروع شده است، باید دولت الکترونیک سریع تر تشکیل شود و رابطه فیزیکی مردم با وزارت خانه‌ها قطع شده و همه اقدامات در بستر الکترونیک انجام شود. حمایت و تقویت بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های بنده است. بنده در بخش خصوصی کار کرده‌ام و از کف بازار آمده‌ام، بنده سختی‌های زیادی دیده‌ام تقویت و حمایت از بخش خصوصی باید در ذهن مدیران ارشد نهادینه شود چرا که بخش خصوصی سربازان اقتصادی و مجاهدان جنگ اقتصادی هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود برای توسعه روستاها و شهرستان‌ها بیان کرد: بنده از همان روز اولی که در خراسان رضوی پا گذاشتم از تمام شهرستان‌ها بازدید کردم و اعتقاد دارم که توسعه باید از روستاها شروع شود. بنده از سال ۹۲ که وارد دولت شدم از تمام فعالیت‌ها در بخش خصوصی استعفا دادم و اکنون نیز در هیچ یک از شرکت‌های بخش خصوصی عضو هیات مدیره نیستم بنده می‌دانم تضاد منافع چیست و قانون تجارت چه می‌گوید، بنده ۷ سال است که در هیچ شرکت خصوصی نه سهام دارم و نه عضو هیات مدیره هستم.

وزیر پیشنهادی صمت در ادامه خاطرنشان کرد: بنده حتما با مرکز پژوهش‌های مجلس برای رسیدن به راهکارهای عملی همکاری خواهم داشت، این که ما صرفا کتاب بنویسم و آن را زینت کتابخانه‌ها کنیم مشکلی را حل نمی‌کند. زمانی که ما از توانمندسازی مردم صحبت می‌کنیم باید کار را از روستاها آغاز کنیم، زمانی که معیشت مردم درست باشد به نظام نیز وفادارتر می‌شود. اگر خواستید به بنده رای دهید به علیرضا رزم حسینی رای دهید، بنده هرگز قصد ندارم تا از خون سردار سلیمانی به نفع خویش استفاده کنم. بنده راضی به پخش کلیپ در مجلس نیز نبودم. سوابق کاری بنده روشن است،

رزم حسینی در پایان با اشاره به سوابق خانوادگی خود بیان کرد: بنده به هیچ وجه قصد ندارم تا از خودم تعریف کنم. ما ۵ بردار بودیم و هر پنج تای ما در جبهه جنگیدیم ۴ بردار من جانباز هستند و والد مرحوم من  مسئول پشتیبانی جنگ بود بنده در ۲۰ سالی که فعالیت اقتصادی داشتم اعتقادم بر این بود که ایرانیان و مسلمانان باید متمکن و متدین باشند. بنده هرگز از رانت استفاده نکردم بنده اعتقاد دارم که وزارت صمت فرمانده اصلی جنگ اقتصادی است و در صورت اعتماد شما به بنده از هیچ تلاشی در این مسیر کوتاهی نمی‌کنم. بنده از شما می‌خواهم با رای حداکثری در مقابل فشار حداکثری بنده را به وزارت خانه بفرستید تا با همکاری یکدیگر دشمن را شکست دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close