اخبار لرستانویژه ها

معاون علوم پزشکی لرستان: تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن است/ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت نمی‌شود

روزهای بروجرد- معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس برخی شهرستان‌های استان رعایت نمی‌شود، گفت: تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن است.

مریم کوشکی در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان، اظهار داشت: در اوایل فصل پاییز، آنفلوآنزا و ویروس‌های سرما خوردگی هستیم، کرونا هم به اینها اضافه شده و متأسفانه ابتلاء به این بیماری در لرستان بالا رفته است.

تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن هستند

وی با اشاره به افزایش مرگ و میر بیماران کرونا در کشور و همچنین استان لرستان، عنوان کرد: لرستان در حال حاضر در بین استان‌های با وضعیت قرمز قرار دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ابتلاء به بیماری در استان خیلی بالا است و تقریباً تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن هستند، افزود: تعداد افرادی که وضعیت وخیم این بیماری را دارند در حال افزایش هستند.

کوشکی، تصریح کرد: در این راستا می‌طلبد که مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر و با شدت رعایت کنند.

فوتی‌های کرونا به ۵۸۰ مورد رسید

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع، سازمان بهداشت جهانی، متخصصان و… از ابتدای بیماری کرونا بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر و شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه تاکید کرده‌اند، گفت: در پاییز و زمستان سال گذشته هفت نفر در استان به دلیل ابتلای به بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: این هفت مورد مرگ، افرادی بودند که سن بالا و همزمان بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

کوشکی با تاکید بر اینکه هفت مورد فوت هم برای ما در استان طی سال گذشته زیاد بود، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان، ۵۸۰ فوتی به دلیل ابتلای به این بیماری در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این ۵۸۰ نفر فوتی، در سنین مختلف جوان، میانسال و سالمند بوده است، گفت: تعداد فوتی‌ها در بین افراد با سن بالا و بیماری زمینه‌ای در این رابطه بیشتر است.

کرونا با هیچکس شوخی ندارد

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه این میزان فوتی، این قضیه را جدی می‌کند که کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد، تصریح کرد: ناشناخته بودن کرونا باعث شده که همه را نگران شوند.

کوشکی با بیان اینکه ما جوانی ورزشکار را داشته‌ایم که به این بیماری مبتلا شده و به سختی از این بیماری رهایی پیدا کرده است، افزود: به دنبال هر تجمع، مسافرت و عدم رعایت پروتکل‌ها، بین ۱۰ تا ۱۲ روز بعد ما با یک پیک بیماری مواجه می‌شویم.

هیچ اجباری برای حضور دانش آموز در مدرسه نباید وجود داشته باشد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره وضعیت فعالیت مدارس و مراکز آموزشی در ایام شیوع بیماری کرونا، افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، کل کشور باید قرمز در نظر گرفته شود، مدارس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدید و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در کلاس، باز باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه هیچ اجباری برای حضور دانش آموز در مدارس نباید وجود داشته باشد، عنوان کرد: همچنین مقرر شده که حوزه بهداشت محیط دانشگاه بر روند فعالیت مدارسی که باز هستند نظارت داشته باشد.

کوشکی با تاکید بر اینکه برای فعالیت مدارس، ضرورت رعایت یک سری آیتم‌ها را برای آموزش و پرورش تاکید کرده‌ایم، گفت: ما بارها هم اعلام کرده‌ایم که حتی اگر یک آیتم از مجموع آیتم‌های پیش بینی شده رعایت نشود، کلاس‌ها در آن مدرسه باید غیر حضوری شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع فعالیت مدارس، روزانه از آنها ما بازدید می‌کنیم، تصریح کرد: هر روز گزارش روند فعالیت مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مدیرکل آموزش و پرورش ارسال می‌کنیم.

درصد عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس برخی از شهرستان‌ها خیلی بالا است

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ما بازدیدهای زیادی از مدارس داشته‌ایم و بعضی از شهرستان‌ها در این رابطه وضعیت نامناسبی دارند، افزود: برخی از مدارسی که حضوری هستند به دلیل اینکه پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند باید غیر حضوری شوند.

کوشکی، گفت: پروتکل‌های ما کاملاً سخت گیرانه است و حتی از یک آیتم هم نمی‌گذریم، طبق بازدیدهایی که انجام داده‌ایم خیلی از مدارس پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که این مدارس باید غیر حضوری شوند.

وی، ادامه داد: مقرر شده که با مدیرکل آموزش و پرورش طی امروز و فردا جلساتی را داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که آیا در شهرستان‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند مدارس، غیر حضوری شوند؟ چرا که درصد عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی از شهرستان‌ها خیلی بالا است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close