اخبار لرستان

همسر و کودک‌آزاری در لرستان افزایش داشته است

روزهای بروجرد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: همسر و کودک‌آزاری در استان افزایش داشته است.

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد کل اجساد غیرطبیعی که به پزشکی قانونی لرستان ارجاع داده شده  در سال گذشته ۱۱۹۶ مورد بوده که در این راستا نرخ سوم کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در صدور مجوز سقط‌جنین ۱۶۶ پرونده بوده که در نرخ ۲۳ کشور قرار داریم، بیان کرد: تعداد اجساد مسمومیت با سم ۵۴ جسد بوده که استان سوم کشور به لحاظ نرخ جمعیتی هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: تعداد اجساد مسمومیت دارویی ۲۳ نفر بوده در سال گذشته که متأسفانه در این راستا استان اول هستیم.

نظیفی افزود: در سال گذشته تعداد اجساد ناشی از مصرف مواد مخدر و محرک ۱۶۳ جسد بوده که نرخ استان در کشور دوم است.

عضو شورای قضایی استان با بیان اینکه مصدومین حوادث ناشی از کار ۷۶۴ نفر بوده است، بیان کرد: متوفیان حوادث ناشی از کار در لرستان ۲۵ نفر گزارش شده است.

وی در خصوص همسر و کودک‌آزاری در استان گفت: ۱۶۹۶ پرونده همسر آزاری را بررسی کردیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، پنج درصد افزایش داشته است.

این مسئول گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت لرستان ۹۵ مورد  همسر آزاری صورت گرفته و این در حالی است که متوسط کشوری در این راستا ۱۰۳ نفر گزارش شده است.

نظیفی با بیان اینکه ۳۱ پرونده کودک‌آزاری در سال گذشته بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان کودک‌آزاری در سال ۹۷، ۹ پرونده بوده متأسفانه رشد  بسیاری زیادی داشته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱.۷ درصد در استان رخ داده و این در حالی است که متوسط کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳ نفر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close