اخبار ایران

آیا قالیباف و رییسی از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ منع شده اند؟

روزهای بروجرد- انتخابات ۱۴۰۰ آرایش سیاسی دهه آینده در ایران را ترسیم می کند. قطب بندی ها از همین حالا شروع شده و جریانات و گروه ها هر کدام سعی دارند که معادلات را طبق علاقه و خواست خود رقم بزنند.

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا درباره احیای دوقطبی مذاکره-مقاومت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: با وجود اینکه کشور هزینه های گزاف و جبران ناپذیری بابت تفکر سازش و عدول از اصول متحمل شد اما بعد اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، متأسفانه این زمزمه به گوش می رسد که باید دوباره برگردیم و با آمریکا به مصالحه برسیم. معتقدم این خطری است که انتخابات ۱۴۰۰ ایران را تهدید می کند. 
 
وی درباره رقم خوردن دوقطبی اصلی انتخابات بین ظریف و جلیلی اظهار کرد: شکی نیست که اصلاح طلبان تلاش می کنند، این فضا را در جامعه به وجود آورند اما هنوز زود است که قضاوت کنیم جریان اصلاحات با چه گزینه ای وارد میدان رقابت ۱۴۰۰ می شود.

این فعال سیاسی درباره منع شدن قالیباف و رئیسی از نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ و شانس نخست بودن سعید جلیلی برای پیروزی در آن انتخابات توضیح داد: هیچ مرجع رسمی این را رد یا تأیید نکرده که شخصیت های یادشده از حضور در انتخابات منع شده اند. این گمانه زنی انتخاباتی و سیاسی است که بیان می شود.

وی افزود: شاید در منطق سیاسی جای بحث و توجه داشته باشد که «آیا در این شرایط شخصیت هایی که در رأس قوای دیگر هستند ضرورتی برای حضورشان در صحنه انتخابات است یا خیر؟» الان به این مسئله کاری ندارم لکن بحث یادشده را گمانه زنی جریانات سیاسی برای پررنگ کردن چهره های مطلوب خودشان و کمرنگ کردن یا حذف چهره های دیگر می دانم.

طلایی درباره تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هر کسی می تواند نام خود را به عنوان نامزد انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کند، شاید برخی از این اعلام آمادگی ها برای نامزدی در انتخابات با هدف حضور در کابینه دولت آینده باشد. در اردوگاه نیروهای انقلاب به جز ۲-۳ نفر سایر اسامی را نباید جدی گرفت.

وی با اشاره به لزوم وحدت ۱۰۰ درصدی در جریان نیروهای انقلاب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر واقعا نیروهای انقلاب امروز برای نقش آفرینی در صحنه انتخابات احساس تکلیف می کنند، بدانند تعدد نامزد نباید داشته باشند چراکه در این صورت جریان رقیب را برنده خواهد کرد.

طلایی یادآور شد: اصولگرایان باید خیلی شفاف سیاست انتخاباتی خود را شرح دهند. جریان رقیب آشکار و پنهان این مسئله را طرح می کند که اصولگرایان می خواستند ترامپ پیروزی انتخابات ریاست جمهوری شود چون دنبال جنگ و دعوا با دنیا هستند. ما باید این اتهامات را باید از چهره نیروهای اصولگرا و انقلابی بزداییم و بگوییم برخلاف آنچه اتهام زنی می شود اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان به مراتب اهل تعامل با دنیا هستند و این را با ایستادگی بر اصول انجام می دهند. در واقع با حفظ عزت کشور و نظام دنبال تعامل با دنیا هستند، نه با باج دادن و کُرنش کردن مقابل نظام سلطه.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اصولگرایان با شفاف سازی مناسب نباید اجازه دهند که رقیب با شانتاژهای تبلیغاتی و رسانه ای فضای دوقطبی غیرواقعی را بر صحنه انتخابات حاکم کند. گفتمان نیروهای انقلاب باید به درستی برای جهانیان و داخل کشور تبیین و روشن شود تا از ترفندهای تبلیغاتی رقیب ضربه نخوریم.

نامه نیوز

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close