اخبار بروجردویژه ها

معاون وزیر بهداشت: پیگیر دانشکده علوم پزشکی بروجرد هستم/ موافقت اصولی برای ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی

روزهای بروجرد- معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: دانشکده علوم پزشکی نیاز شهرستان بروجرد است.

به گزارش ایسنا قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) که شامگاه ۱۲ آذرماه صورت گرفت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیاز بروجرد است چون این ظرفیت و توان در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که سفر ما به بروجرد منشا خیر و برکت برای شهرستان باشد، تصریح کرد: برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی پیگیر این مسئله هستم تا با کمک و همکاری یکدیگر این دانشکده در بروجرد ایجاد شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان بر تخریب، بازسازی، تکمیل و تجیهز این مرکز درمانی تاکید کرد و گفت: با توجه به مرکزیت این مرکز درمانی، می‌بایست با تجهیز و تکمیل بیمارستان برای پذیرش بیماران اقدام شود.

وی اضافه کرد: برای بیمارستان چمران ICU و NICU باید راه‌اندازی شود چون فضای آن در این بیمارستان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برای بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) آنژیوگرافی راه‌اندازی شود و اگر بخش خصوصی پای کار باشد آن را حمایت خواهیم کرد.

جان بابایی با اشاره به اینکه در نشست با مسئولان شهرستان بروجرد چند تصمیم گیری داشتیم، اظهار داشت: اورژانس بیمارستان چمران باید توسعه و بازسازی شود، به زودی تجهیزاتی می‌دهیم که آی سی یو این بیمارستان راه اندازی شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های بخش ان آی سی یو بیمارستان شهید چمران بروجرد هم فرسوده است که ان شاالله از نظر تجهیزات بازسازی می‌شود، یک مقداری تجهیزات اتاق عمل هم نیاز است که تأمین آن در برنامه است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان بروجرد هم مسائلی دارد، از جمله بحث توسعه بیمارستان که پایه آن خیرین هستند و دانشگاه هم مشارکت دارد تا این کار خیر ادامه یابد، تصریح کرد: توسعه اورژانس این بیمارستان اتفاق می‌افتد که ان شاالله فضای بیشتری برای خدمات قلب و عروق بیمارستان فراهم باشد.

به گزارش مهر جان بابایی همچنین از تأمین سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی بروجرد خبر داد و گفت: بیمارستان‌های امام خمینی و شهید چمران فرسوده هستند، آمادگی داریم موافقت اصولی بدهیم برای ساخت یک بیمارستان جدید ولی خوب لازمه این امر آن است که سازمان برنامه و بودجه با پیگیری نمایندگان بروجرد ردیف اعتباری باز کند تا بیمارستان جدید احداث شود و بخش‌های دو بیمارستان فرسوده مذکور به این بیمارستان منتقل و شأن مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: خجالت می کشم از دو بیمارستانی که به هر حال در شأن و منزلت مردم نیستند، اگرچه تلاش زیادی شده و بازسازی‌ها و تأمین تجهیزاتی در آنها شده اما بنا قدیمی است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ادامه بازدیدهایی از مراکز دیگر داریم و تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشت را برای تأمین بررسی می‌کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close