اخبار بروجرد

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان بروجرد کاهش یافت

روزهای بروجرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با بیان اینکه وضعیت بروجرد از قرمز و نارنجی خارج و به زرد تغییر کرده است گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان کاهش یافت.

شجاعی، با اشاره به کاهش آمار بیماران و بستری‌های کرونایی در شهرستان بروجرد اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکارانمان در بخش بهداشت و درمان از وضعیت قرمز و نارنجی خارج و در وضعیت  زرد به سر می‌بریم.

به گزارش تسنیم وی افزود: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمانی از طرف همشهریان و هم استانی‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی به لطف خدا، با زحمات همکارانمان در بخش  بهداشت و درمان شهرستان بروجرد و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها در بخش‌های مختلف از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شدیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد عنوان کرد: آمار بیماران بستری عادی در بیمارستان آیت الله بروجردی به کمتر از ۳۰ نفر رسیده است. شاید آمار تا حد خوبی پایین آمده باشد ولی همشهریان عزیز توجه داشته باشند که هنوز این بیماری هست و از بین نرفته و چنانچه رعایت کردن اصول اولیه بهداشتی را زیر پا گذاشته و رعایت نکنیم دوباره به شرایط بد گذشته برمی‌گردیم.

وی بیان کرد: بیمارانی که در  بخش ویژه بیمارستان  بستری هستند روزانه حدود ۸ تا ۱۰ نفر هستند آمار مراجعه کنندگان نیز در طول یک شبانه روز تقریبا به زیر ۱۰ نفر رسیده و به طور متوسط بین ۴ تا ۵ نفر در روز است.

شجاعی تاکید کرد: اگر همکاری و رعایت کردن نکات بهداشتی آحاد مردم و همشهریان عزیز نبود رسیدن به این شرایط ممکن نبود با این وجود باز هم تقاضای من از همشهریان این است که همانند سابق دستورالعمل‌های بهداشتی درمانی را با تمام وجود رعایت کنند تا بتوانیم بر این ویروس منحوس غالب شویم.

وی با اشاره به استفاده ماسک در این روزهای کرونایی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهمی که توانست این بیماری را تا حدی کنترل کند رعایت فاصله‌گذاری‌ها و البته استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی بود، تقاضای بنده از همشهریان بروجردی این است که همچنان در مکان‌های پر تردد و شلوغ از ماسک استفاده کنند و حتی‌الامکان از بیرون آمدن‌های غیرضروری اجتناب کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: رعایت نکات شخصی و بهداشتی به ویژه شستن دست‌ها می‌تواند در کنترل بیشتر بیماری موثر باشد و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کادر زحمت کش درمان را نیز یاری کنند تا از ابتلای جدید بیماری به طور جدی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: شاید تمام محدودیت‌ها برداشته شده باشد و کسبه و اصناف و بازاریان بدون هیچ منعی مشغول فعالیت‌های روزانه خود هستند ولی به این معنی نیست که همشهریان بدون ترس و محابا در هر ساعت از شبانه روز بیرون از منزل تردد داشته باشند اگر سخت گیری می‌شود یا تذکری داده می‌شود تنها به جهت کنترل و نابودی این ویروس است بنابراین  تقاضا می‌کنم این مهم را نادیده نگرفته و ساده از کنار آن نگذرید و به خاطر خود، خانواده و کادر درمان نکات بهداشتی را رعایت کنید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close