اخبار لرستان

ضریب نفوذ تلفن ثابت در لرستان ۲۷.۷ درصد است

روزهای بروجرد- مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: به‌صورت منصوب ۵۷۰ هزار شماره تلفن ثابت در سطح استان داریم که از این تعداد ۳۶۸ هزار شماره مشغول به کار هستند و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۲۷.۷ درصد است.

نبی‌اله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در مجموع استان در حوزه تلفن همراه بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک همراه داریم که از این تعداد نزدیک ۲۵۰ هزار دارای سیم کارت دائمی و بقیه دارای سیم‌کارت اعتباری هستند و ضریب نفوذ ما در حوزه تلفن همراه ۱۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: به‌صورت منصوب ۵۷۰ هزار شماره تلفن ثابت در سطح استان داریم که از این تعداد ۳۶۸ هزار شماره مشغول به کار هستند و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۷.۷ درصد است.

شمسی‌فر عنوان کرد: در شرایط کرونایی و در طول مدت شیوع کرونا همکاران بنده دوشادوش مدافعین سلامت ایفای نقش کرده و چراغ آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان و کسانی‌که به فضای مجازی نیاز داشتند را روشن نگه داشتند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به این‌که زیرساخت‌های فناوری، اطلاعات و ارتباطات، یکی‌از زیرساخت‌های حیاتی توسعه و پیشرفت هر جامعه و استان است، اظهار کرد: در لرستان نیز برنامه داریم که در حوزه بسترهای توسعه فیبرنوری برنامه‌های خوبی را برای استان در نظر گرفتیم.

وی افزود: حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری را برای استان در مسیرهای مختلف طراحی کردیم که با کمک وزارت ارتباطات و اداره‌کل فناوری اطلاعات اجرا می‌شود که از این مقدار بناست ۱۱۷ کیلومتر را قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار شروع به کار کند.

شمسی‌فر با بیان این‌که بعد از سیل فروردین ماه ۹۸ مشکلات ویژه‌ای برای پلدختر به وجود آمد که باعث شد ما به این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته‌ باشی و از چند نقطه و مسیر مختلف برای این شهرستان پروژه در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: اول مسیر ویسیان به سمت معمولان و پلدختر، دوم مسیر زانوگه به سمت بابازید پلدختر، سوم مسیر آزادراه به سمت پلدختر و مسیر چهارم که در حال احداث است مسیر آزادراه به سمت جاده فرعی دهلیج و پلدختر که مقداری کار پیش رفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close