اخبار بروجردلرستان

ثبت بیش از دو میلیون تردد در محورهای لرستان

روزهای بروجرد- در هفت روز اول تعطیلات نوروزی، تردد دو میلیون و ۷۳هزار و ۶۷۷ وسیله نقلیه در محورهای لرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ با ۷۴درصد افزایش همراه است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا چهارم فروردین ۱۴۰۰، تردد دو میلیون و ۷۳هزار و ۶۷۷ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون و ۱۹۴هزار و ۸۲ تردد از افزایشی برابر ۷۴درصد برخوردار است.
وی افزود: بیشترین تردد در این مدت متعلق به محور سه راهی چالانچولان(بروجرد)_ خرم آباد با ۸۶هزار و ۹۷۷ وسیله نقلیه بوده است و پس از آن، محورهای دورود_ سه راهی چالانچولان، سه راهی چالانچولان_دورود و خرم آباد _ سه راهی الشتر به ترتیب دارای بیشترین تردد بوده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به میزان تردد روز چهارم فروردین گفت: چهارم فروردین امسال ۲۶۸هزار و ۲۶۴ وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد نموده، این در حالی است که آمار تردد این روز در سال ۹۹ حدود ۱۴۴هزار و ۵۱۶ بوده است.
وی سهم وسایل نقلیه سنگین از تردد چهارم فروردین امسال را ۱۱.۷درصد عنوان کرد و افزود: از مجموع تردد چهارم فروردین امسال ۳۳هزار و ۱۹۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور پلدختر_ اندیمشک با ۴۸درصد ثبت شده است.
شرفی با بیان اینکه متوسط سرعت در محورهای لرستان در این روز ۷۶.۵ کیلومتر بر ساعت و ساعت اوج تردد ۱۷ تا ۱۸ بوده است، خاطرنشان کرد: محور خرم آباد _ پلدختر(شوراب) با ۹۸.۵ کیلومتر بر ساعت بیشترین و محور ازنا_شازند با ۳۶.۵ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده اند.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close