اخبار بروجرداخبار لرستان

تردد خودروهای فاقد پلاک در لرستان روبه افزایش است

روزهای بروجرد- مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان گفت: روند تردد خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در استان رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا ” رضا طلایی” در جلسه کمیسیون مدیریت اجرای ایمنی جاده های لرستان بیان کرد: با وجود افزایش چشمگیر ترددهای نوروزی و خودروهای ورودی به استان در ایام نوروز، تلفات چندانی در جاده های استان اتفاق نیفتاد که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی تصریح کرد: روند افزایشی تردد خودروهای بدون پلاک و با پلاک مخدوش در استان نگران کننده است و این خودروها عامل مهمی در تصادفات به شمار می روند که ضرورت دارد، کنترل بیشتری روی تردد این خودروها قرار گیرد.
طلایی، سرقت علائم و تجهیزات ایمنی راههای استان را از مهمترین مشکلات استان برشمرد و افزود: برخورد با سارقان تابلوها و علائم ایمنی در دستور کار شورای تامین استان قرار گرفته است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه گفت: موضوع ارتقای ایمنی راهها در اولویت برنامه های راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان قرار دارد و سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفته است.

عباس شرفی اظهار داشت: حدود ۵۰ تقاطع استان نیازمند استانداردسازی با احداث تقاطع های غیرهمسطح است در حال حاضر در سه تقاطع مهم گردنه رازان، پادگان مهندسی و مقابل کشتارگاه دام بروجرد در محور خرم آباد_بروجرد، ساخت تقاطع های غیرهمسطح اجرایی شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است که بهره برداری از این تقاطع ها نقش بسزایی در ارتقای ایمنی این محور و کاهش سوانح استان دارد.

شرفی از نصب ۱۰ برج نوری در تقاطع های خطرناک استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: ساماندهی تقاطع پرخطر سه راهی چالانچولان نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خواستار اصلاح نواقص چهارخطه های جدیدالاحداث ازنا_شازند و کوهدشت از سوی مجری پروژه گردید و بر لزوم همکاری و حضور پررنگ کلیه دستگاههای مرتبط با بحث ایمنی برابر شرح وظایف سازمانی در راستای کاهش تلفات و افزایش ایمنی محورها تاکید کردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ای لرستان هم با تاکید بر فرهنگسازی ایمنی در راس برنامه های کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل در سال ۱۴۰۰ و ضرورت مشارکت بیشتر آموزش و پرورش و صداوسیما گفت: در پایان اردیبهشت هفته جهانی ایمنی را داریم که اجرای طرح کنترل سرعت، افزایش گشت های کنترل دروازه ای، تهیه و انتشار محتواهای آموزشی فرهنگی ایمنی، درج شعار ایمنی در سربرگ مکاتبات اداری و … از برنامه های این هفته به شمار می رود. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close