اخبار بروجردلرستان

پیش‌بینی بارش‌های مناسب در پاییز

روزهای بروجرد– معاون هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش در استان از مهر سال گذشته تاکنون به صورت پهنه‌ای ۵۱۹ میلی‌متر بوده است.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نقشه‌ها و مدل‌های دریافتی نشان می‌دهد که پاییز امسال شرایط برای بارش‌های قابل قبول در استان مهیاست.

او اضافه کرد: احتمال ۶۰ تا ۷۰ درصد متوسط بارش در فصل پاییز در استان نرمال و بیش از نرمال خواهد بود.

معاون هواشناسی لرستان گفت: مدل‌ها نشان می‌دهد بیشترین بارش‌ها را در ماه‌های آبان و آذرماه شاهد باشیم و نسبت به سال گذشته امسال زودتر بارش‌ها را نظاره‌گر باشیم.

اکبری در خصوص میزان بارش در لرستان با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون، متوسط بارش در استان به صورت پهنه‌ای ۵۱۹ میلی‌متر بوده است، افزود:  این میزان بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت آماری ۶۵ میلی‌متر کاهش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: هم چنین  این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶۲ میلی‌متر افزایش بارش در لرستان را نشان می‌دهد.

اکبری یادآور شد: در این مدت بیشترین بارندگی در این مدت و به صورت‌پهنه‌ای مربوط به شهرستان خرم‌آباد با ۶۳۳ میلی‌متر و کمترین به صورت پهنه‌ای مربوط به ازنا با ۳۱۲ میلیمتر بوده است.

معاون اداره کل هواشناسی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان تخمین زد که بارش‌های پاییزی منجر به وقوع بارش‌های سنگین می‌شود یا خیر. چنانچه مواردی باشد در آن ایام هشدارهایی در قالب سه سطح زرد، نارنجی و قرمز صادر خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close