اخبار ایران

دانشگاه علوم پزشکی: فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم/ وضعیت تهران شکننده است

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: میزان ابتلا به بیماری کرونا در تهران رو به کاهش اما وضعیت شکننده است.

به گزارش ایسنا دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: خوشبختانه پیک چهارم کرونا در کشور در حال پایان است و این روند در استان تهران هم با شیب ملایم مشاهده می‌شود اما این دلیل نمی‌شود که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی تعداد ترخیصی‌ها در این منطقه را بیشتر از بستری‌های بیمارستان‌ها اعلام کرد و گفت: تعداد بستری روزانه از حدود ۹ هزار بستری به کمتر از ۵ هزار بستری رسیده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از این هم کمتر خواهد شد.

کوهپایه زاده افزود: با توجه به افزایش مراکز تجمعی تزریق واکسن، واکسیناسیون عمومی کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال در استان تهران به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: واکسینه کردن جمعیت‌های در معرض خطر هم مانند گروه‌های درمانی و بهداشتی، تقریبا به اتمام رسیده است. این موضوع سبب می شود تا ویروس زودتر کنترل و مهار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون از تعداد مرگ و میر کاسته می‌شود، افزود: حتی اگر بیماری افزایش پیدا کند، به عبارتی اگر این کار تاثیری بر بروز و شیوع کرونا نداشته باشد، حتما منجر به کاهش مرگ و میر خواهد شد.

احتمال شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سایر استان‌های کشور

کوهپایه‌زاده بیان داشت: هرچند ابتلا تعدادی از شهروندان به کرونای هندی و آفریقایی در برخی مناطق کشور، احتمال شیوع آن در سایر استان ها را بیشتر کرده است اما هنوز در تهران موارد ابتلا به ویروس‌های جهش یافته کرونای هندی و آفریقایی گزارش نشده است. بیان داشت: مواردی از ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی در برخی از مناطق کشور شناسایی شده و این موضوع نشان می‌دهد که باید بهتر توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: در روند بیماری شاهد جهش‌هایی در داخل کشور هم بودیم و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد یافت. به عبارتی جهش‌ها صرفا منوط به گونه‌های خارجی نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close