اخبار ایران

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

روزهای بروجرد- نگرانی‌ها نسبت به قوی شدن پاندمی در ایران بیشتر شده است؛ شیب روند نزولی شیوع کروناویروس در کشور در یک هفته گذشته بسیار کم شده و از سمتی تعداد شهر‌های قرمز روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه نمودار‌های تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌های کروناویروس در کشور هر سه نزولی هستند، اما در دو هفته اخیر سرعت این روند نزولی بیماری در کشور کاهش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد ادامه این وضعیت در آینده می‌تواند به معنای شروع موج بعدی بیماری در کشور باشد.

عاطفه عابدینی، دبیر علمی کمیته کشوری کووید ۱۹، چندی پیش در واکنش به احتمال بروز موج پنجم کرونا در کشور، هشدار داده بود: پیش‌بینی ما این است که در صورت وقوع پیک پنجم کرونا این پیک با نوع هندی خواهد بود.

کاهش ۸.۳درصدس فوتی‌ها

در یک هفته اخیر تعداد فوتی‌های کروناویروس در کشور برای شش روز به زیر ۲۰۰ نفر رسید و روز ۱۰ خرداد با مرگ ۲۱۷ نفر سیاه‌ترین روز کرونایی این مدت بود. همچنین به طور میانگین از تاریخ ۷ تا ۱۳ خرداد روزانه ۱۸۲ نفر از مبتلایان کرونا در کشور فوت کردند.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

براین اساس متاسفانه، مجموع فوتی‌های پاندمی در کشور در این بازه زمانی به ۱۲۷۴ نفر رسید.

این یعنی تعداد فوتی‌های بیماری نسبت به هفته گذشته ۸.۳درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که هفته پیش تعداد فوتی‌ها ۲۱.۱۵درصد کاهش پیدا کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد که شیب نزولی پاندمی در کشور کاهش بسیاری زیاده پیدا کرده است.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

کاهش ۲.۷درصدی مبتلایان

مشابه این روند در آمار مبتلایان کروناویروس در کشور هم دیده می‌شود. در یک هفته اخیر به طور میانگین هر روز ۹۸۹۱ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند و متاسفانه در روز‌های پایانی هفته تعداد مبتلایان بیشتر از روز‌های ابتدایی بود. به طوری که بیشترین و کمترین تعداد مبتلایان کرونا در یک هفته اخیر مربوط به روز‌های ۱۲ و ۸ خرداد است.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

براین اساس در مجموع از ۷ تا ۱۳ خرداد، ۶۹۲۴۲ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند. این یعنی تعداد مبتلایان نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته است و تنها حدود ۲.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که هفته پیش تعداد مبتلایان ۱۳.۸درصد کاهش پیدا کرده بود.

در نتیجه روند نزولی مبتلایان بیماری در کشور در یک هفته اخیر ۱۱.۱ درصد کمتر شده است و ادامه این روند می‌تواند به معنای افزایش مبتلایان در هفته‌های بعدی باشد.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

کاهش ۲۱.۳ درصدی بستری‌ها

البته خوشبختانه این وضعیت درباره تعداد بستری‌های بیماری در کشور صدق نمی‌کند. در یک هفته اخیر به طور میانگین هر روز ۱۳۸۰ نفر از مبتلایان کروناویروس در بیمارستان‌ها بستری شدند و در روز ۸ خرداد آمار بستری‌ها تا مرز سه رقمی شدن رفت. اگرچه سه روز بعد هم تعداد بستری‌ها به ۱۶۰۰ نفر رسید.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

براین اساس از تاریخ ۷ تا ۱۳ خرداد ۹۶۶۳ نفر از مبتلایان کووید در کشور بستری شدند و تعداد بستری‌ها نسبت به هفته پیش ۲۱.۳درصد کاهش پیدا کرد. هفته قبلی تعداد بستری‌ها ۲۴.۵ درصد کاهش پیدا کرده بود و به نظر می‌رسد روند کاهشی درباره تعداد بستری‌ها همچنان ادامه دارد.

دیگر خبری از شیب تند کاهش کرونا در ایران نیست

افزایش شهر‌های قرمز

اما همین کاهش شیب روند نزولی بیماری در کشور باعث شده است که دوباره برخی از شهر‌ها و مناطق در خطر شدید قرار بگیرند. در حالی که هفته گذشته ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار داشتند، الان ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهرستان نارنجی و ۲۳۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

براین اساس وضعیت بیماری کروناویروس در شهرستان‌های گناباد (خراسان رضوی)، امیدیه و هندیجان (خوزستان)، ایرانشهر، چابهار و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، پاوه (کرمانشاه)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) قرمز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close