لرستان

رییس شیلات ایران: فراخوان و کارها برای ایجاد شهر شیلاتی در لرستان انجام شده است

روزهای بروجرد– رییس سازمان شیلات ایران گفت: فراخوان و کارها برای ایجاد شهر شیلاتی انجام شده و امیدواریم خیلی زود شاهد رونق شیلات در این منطقه باشیم.

سیدحسین حسینی در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین‌بان پلدختر اظهار کرد: شیلات عامل توسعه‌ای برای آینده کشور در بحث امنیت غذایی، اشتغال و توسعه‌ منطقه است. و لرستان در استان‌های داخلی به عنوان استان پیشرو و نمونه در کشور است.

او افزود: قدرت مانور صنعت شیلات برای امکان‌سنجی تولید انواع گونه‌های آبزی به ویژه ماهیان خاویاری که مدتی برای رسیدن به آن وابسته به دریاچه خزر بودیم، الان در ۲۲ استان بیش از ۲۱۲ مزرعه با ظرفیت تولیدی بیش از ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار در دستور کار است.

حسینی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۸.۵ تن خاویار پرورشی استحصال و بیش از ۴.۵ تن گوشت ماهی خاویاری برداشت شد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد:با توجه به همتی که مسئولان داشتند در لرستان بیش از پنج مجتمع بزرگ شیلاتی با نگاه خاویار به تعداد مجتمع‌های که الان انجام شده با یک کار انقلابی در دستور کار قرار داده شده است.

او بیان کرد: از محل مولدسازی وزارت جهاد کشاورزی لرستان یکی از استان‌هایی بوده که از محل طرح ربیع قرارگاه خاتم، پروژه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آن تعریف شده است.

حسینی تصریح کرد: در حوزه ایجاد زنجیره‌های ارزش نیز لرستان به عنوان پایلوت انتخاب شد که نشان دهنده استعدادهای استان و پیشرو و پیشران بودن آن است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در این مجتمع قبل از کلنگ‌زنی کار شروع شده و ما آمدیم بگوییم مردم این کار برای شماست و این اتفاق در جایی افتاده که در همین استان برای اولین بار در منطقه سردسیر خاویار استحصال می‌شود.

او بیان کرد: از نگاه اشتغال، معیشت و ارز آوری و سهم آبزیان در استان قابل اهمیت است و امیدواریم شاهد شهر شیلاتی در منطقه باشیم که دور از ذهن نیست.

حسینی افزود: فراخوان و کارهای ایجاد شهر شیلاتی انجام شده و امیدواریم خیلی زود شاهد رونق شیلات در این منطقه باشیم.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close