اخبار بروجرداخبار لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه خرم‌آباد – بروجرد هزینه شد

روزهای بروجرد- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آزادراه خرم‌آباد – بروجرد با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد هزینه شده است.

به گزارش ایرنا خیراله خادمی در بازدید از طرح آزادراه خرم آباد – بروجرد افزود: این آزاد راه  که بخشی از آزادراه خرم آباد – اراک است یکی از مهم‌ترین آزادراه ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: آخرین مراحل اجرایی طرح در قطعه خرم آباد – بروجرد در حال اتمام بوده و پیش بینی می شود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوان اوایل مرداد ماه امسال آن را زیر ترافیک برد.

وی با تاکید بر انجام مراحل ایمنی مسیر توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: این محور یکی از آزاد راه هایی است که در برنامه زمانبندی افتتاح سال ۱۴۰۰ کشور قرار دارد و امید می رود بعد از بهره برداری این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک آغاز شود.

خادمی گفت: این آزادراه از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

وی خاطرنشان کرد: تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید رفع می شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ درصدی مسافت انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه آزادراه جدید محدودیت های کمتری به لحاظ سرعت خواهد داشت افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد.

خادمی اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام شده است و ارزش به روز آن تا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برآورد می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close