اخبار ایران

ظریف: راز‌های زیادی سر به مهر مانده اند

روزهای بروجرد- در کلاب هاوس، محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی و محمد جواد آذری جهرمی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش «انتخاب»؛ گزیده ای از صحبت های این افراد بدین شرح است: 

ظریف: 

آنچه مهم است آینده کشور است نه افراد.

 باید از هرچه داریم آبرو و جان برای سربلندی کشور و معیشت مردم استفاده کنیم و جای دلخوری هم نیست.

البته اتفاقاتی که می افتاد را برای مسئولین رده بالای کشور می نوشتیم، یکبار نوشتم: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن. زیر آن هم نوشتم حال ما خیلی خوب است اما باور مکن.

 فشارها ادم را دل شکسته می کند خصوصا وقتی بیش از این که به شما فشار بیاورد مسیر کشور را در مسیر نامناسب قرار میدهد و دستاوردها را از بین میبرد و وضعیت مردم را بهبود نمی دهد.

 بخشی از راز ها را در کتاب راز سر به مهر نوشتیم، البته هنوز رازهای زیادی سر به مهر مانده اند. پیش بینی هایی که در سال های هشتاد و هشتاد و یک صورت گرفت واقعیت پیوست و پیش بینی های مخالف آن به وقوع نپیوست.

 هر چندبار باید پیش بینی هایی انجام شود و به واقعیت تبدیل نشود  و باز آن افراد پیش بینی هایی را مطرح کنند.

همه به دولت سیزدهم و همکارم امیر عبداللهیان کمک کنیم ؛  امیدوارم خواهرانی هم به این جمع بپیوندند.

 این افراد نماینده جمهوری اسلامی و ایران در جهان هستند. خیلی هم فاصله ای بین جمهوری اسلامی و ایران نمیبینم

 دوست دارم به دانشگاه بروم و امروز هم که به دانشگاه برگشتم خیلی خوب بود.

ویدئویی که منتشر کردم برای خانواده و دوستان قدیمی ام بود اما یک نفر از دوستان قدیمی ام آن را منتشر کرد و البته کار بدی هم نکرد.

مصاحبه من با اقای لیلاز ۷ ساعت بود نصف آن منتشر شد و نصف دیگر آن را دوستان صلاح ندانستند منتشر کنند.

این هم قصه پر غصه‌ای است که بالاخره یک روز مشخص می‌شود. به هر حال این نیز بگذرد.

دکتر صالحی حق بزرگی به گردن مردم ایران دارند. زحمت زیادی کشیدند. در این شش ماه ثابت کردند در مذاکرات چقدر خوب منافع کشور را حفظ کردند.

ایشان حکم استادیاری من را در سال ٧۵ امضا کردند. از آن زمان به من لطف داشتند.

چشم هایمان رابشوییم و بدانیم همه در یک کشتی نشسته ایم. اگر اندازه مولانا که دو مبین به آب بنگر. می توانیم آینده بهتری داشته باشیم.

‏پاسداری از فضای مجازی با ‎صیانت از فضای مجازی خیلی فرق دارد.جواد (آذری جهرمی) خیلی برای این ‎پاسداری زحمت کشید تا نگذارد عده‌ای از فضای مجازی صیانت بکنند.

علی اکبر صالحی: 

دکتر ظریف شخصیتی است که نیاز به تعریف و تمجید ندارد و نزدیک سه دهه ایشان را میشناسیم و همواره یک دوست گرانقدر و عزیز برای ما بوده است.

 نمیخواهم برداشت غلو از صحبت هایم بشود اما ظریف یک برند بین المللی ست.

 این برند از همت عالی و ذات پرتحرک و وجود مملو از علم و تجربه ست. اما علت دوم حمایتی ست که ملت ایران از ایشان (دکتر ظریف) کرد.

 حضور ظریف در مجامع بین المللی بعنوان یک نماینده توانا برای ملت بزرگ و حمایت مردم از ایشان بود که باعث شد برند بین المللی شوند.

موافق و مخالف همه تمجید میکردند و افتخار میکردند شخصیتی مثل ایشان نمایندگی کشور ایران اسلامی را دارد و به زیبایی چهره ای از کشور ما در بین این همه دروغ پراکنی و تهمت زدن ها ارائه کند و باعث ناراحتی خیلی ها شده بود. پمپئو گفته بود که به ظریف دسترسی به رسانه ها ندهید که بتواند از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند.

ملت هایی عاقبت‌به‌خیر هستند و پیش میروند که بزرگان خودشان را قدردان باشند.. این مملکت سه هزار سال تاریخ مدون دارد و بعنوان یک ملت همچنان پایدار مانده علی رغم این که فراز و نشیب هایی داشته اما همچنان بعنوان یک ملت میدرخشد.

ملت ها سعی میکنند قهرمانی از خودشان در حوزه های مختلف پیدا کنند و کشور ما پر از قهرمان است اما گاهی احساس میشود توجه ویژه به قهرمانان کشور نمی شود.

یکی از این قهرمان ها و بزرگان کشور دکتر ظریف است. ما انسان های آرمانی نیستیم که خطا نداشته باشیم و دکتر ظریف هم ایرادهایی داشته اما قدردان باشیم. در مقابل ده تا خوبی اگر دوتا هم نقص داشته باشیم می ارزد که جنبه های ایجابی را بپردازیم تا جنبه های سلبی.

آذری جهرمی:

 خسته نباشید می گوییم به دکتر ظریف و همکارانشان. شهادت می دهم ایشان تمام توان و انرژی و تعصب و حیثیت خودش را به میدان آورد تا بهترین ها را برای کشور رقم بزند.

 سیاست روزی با انسان است و روزی علیه انسان. مهم این است انسان اصول خودش را حفظ کند و بر آن استواری کند که دکتر ظریف و همکارانشان اینطور بودند و از هیچ چیز برای توسعه و پیشرفت کشور و اهداف نظام فروگذار نکردند.

 خصلت دموکراسی تغییر و تحول و رفت و آمد انسان هاست و آنچه میماند ایران و ملت ایران هستند.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close