اخبار بروجرد

۱۵ بنای تاریخی و ۹ اثر منقول در بروجرد ثبت ملی می‌شود

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ثبت ملی ۱۵ بنای تاریخی و ۹ اثر منقول در شهرستان بروجرد خبر داد.

سیدامین قاسمی در این باره افزود: در جلسه شورای ثبت آثار غیرمنقول استان لرستان پرونده ۱۵ خانه و بنای تاریخی در شهر بروجرد مطرح شد که با اکثریت آرا، ثبت ملی این تعداد ابنیه تاریخی مورد تایید اعضا قرار گرفت.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان عنوان کرد: پرونده ثبت این آثار به منظور تایید نهایی به اداره کل ثبت و حریم آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه ارسال شد.

او خاطرنشان کرد: شهر بروجرد یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران محسوب می شود که به دلیل داشتن خانه‌های بزرگ، زیبا و قدیمی شهرت خاصی دارد.

قاسمی ادامه داد: این خانه‌ها نمایانگر معماری بی‌نظیر و باارزش سبک خانه ایرانی هستند که در گذر زمان و تغییر کالبد شهر، هویت و رنگ‌و‌بوی تاریخی خودشان را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان همچنین گفت: در جلسه شورای ثبت آثار منقول استان لرستان، پرونده ۹ اثر از شهرستان بروجرد مطرح شد و با اکثریت آرا مورد تایید قرار گرفت.

وی این این آثار را شامل، نسخ و کتاب خطی، منبر مسجد جامع بروجرد، کجاوه افتخار اسلام طباطبایی، درب چوبی مسجد جامع بروجرد، و یک عدد شی مفرغی عنوان کرد.

قاسمی افزود: پرونده ثبت این تعداد آثار به منظور تایید نهایی به اداره کل ثبت و حریم آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه ارسال شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close