اخبار بروجرد

ساخت راه‌آهن دورود – بروجرد در مرحله انعقاد قرارداد است

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ۲۶ کیلومتر راه آهن دورود – بروجرد در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است و به زودی آغاز می‌شود.

عباس گودرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راه آهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرم آباد – اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آنها برای داشتن ایستگاه راه آهن، انجام نشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه جهت راه آهن دورود – بروجرد – ملایر به عنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راه آهن دورود – بروجرد – ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.

نماینده بروجرد گفت: اردیبهشت امسال برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار به منظور اجرای ۲۶ کیلومتر راه آهن دورود – بروجرد به عنوان فاز اول خط ریلی دورود – بروجرد – ملایر برگزار و پیمانکار انتخاب شده و هم اکنون در حال طی مراحل اداری جهت انعقاد قرارداد است.

گودرزی با اشاره به آزادسازی مسیر در روستای حاجی آباد و زرشکه برای اجرای این طرح افزود: در دیدار با اهالی این ۲ روستا مقدمات آزاد سازی مسیر راه آهن فراهم و مبالغی برای تامین اعتبار مطالبات کشاورزان منطقه در نظر گرفته شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close