اخبار بروجرد

یک چهارم شهدای لرستان به بروجرد اختصاص دارد

روزهای بروجرد- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: یک چهارم شهدای لرستان به بروجرد اختصاص دارد.

نادر ارجمندی در جلسه ایثار و شهادت بروجرد که امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بروجرد یک هزار و ۵۰۰ شهید دارد که یک چهارم شهدای لرستان به شهرستان اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این امر یک شاخص بوده که باید برای آن کار کنیم، تصریح کرد: بروجرد ۲۱ فرمانده شهید دارد و وجود ۶۸ شهید دانش‌آموز یک فرصت برای شهرستان، استان و کشور است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: ۶۸ شهید دانش‌آموز یک موضوع فراملی است که به آن نپرداخته‌ایم و در حال حاضر به یک مطالبه عمومی در شهرستان تبدیل شده است.

ارجمندی اضافه کرد: بهشت شهدای بروجرد وسعتی نزدیک به ۴۰ هزار مترمربع دارد در این فضا چیزی حدود ۱۰۲۰ شهید در آنجا به خاک سپرده شده‌اند.

وی بیان کرد: در کنار این شهدا ۶۸ شهید دانش‌آموز نیز در آنجا به خاک سپرده شده‌اند و ۱۰ عالم ربانی آنجا مدفون هستند از نظر موقعیت به سه ظرف به خیابان اصلی وصل است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ادامه داد: زمینی به وسعت ۱۳۰۰ متر بین دو قطعه قبورز شهدا برای ساخت مجتمع آماده است.

ارجمندی اظهار کرد: طرحی را دانشکده عمرانی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) برای این مجتمع آماده کرده است و هزینه‌ای برای آن طراحی آن نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به فاصله ۵۰ متر از محل قبور شهدای دانش‌آموزان محل اصابت موشک است یک پلی نیز آنجا هست که به نام شهدای دانش‌آموز نامگذاری شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: این پل شش دهنه دارد که فضای برای موزه یا یادمان است که می‌توان به یک مقصد گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close