اخبار بروجردویژه ها

شهرداری بروجرد؛ ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی، ۲ میلیون تومان موجودی!

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: بدهی این دستگاه خدمات‌رسان شهری ۱۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه هم اکنون تنها ۲ میلیون تومان موجودی دارد.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت وگو با ایرنا افزود: شهرداری بروجرد دستگاه ثروتمندی است چرا که این شهر ظرفیت‌ و پتانسیل‌های بالایی دارد اما مشکلات ایجاد شده بیشتر ناشی از نحوه مدیریت است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ شهرداران قبلی بروجرد بیان کرد: برای رفع مشکلات شهر و شهرداری و ساماندهی آنها، جلسات مستمر شبانه روزی انجام می شود و برنامه ریزی مدون درحوزه های عمران، مدیریت شهری، خدمات و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر، فرماندار و استاندار لرستان حمایت لازم را از شهرداری بروجرد دارند افزود: ساماندهی بروجرد یکی از اولویت های جدی است که انجام این مهم، جایگاه این شهر را همسطح کرمانشاه و همدان و شهرهای بزرگ اصفهان ارتقا خواهد داد.

عیدی بیرانوند ادامه داد: نشست با بروجردی های مقیم تهران برگزار و از این افراد خواسته شد در اجرای ۳۰ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومان در راستای توسعه بروجرد گام بردارند.

شهردار بروجرد مجموع بودجه سال جاری شهرداری را  ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهد شد بودجه سال آینده ۲ برابر شود تا پروژه های بزرگی به مرحله اجرا برسد.

عیدی بیرانوند عمده منابع درآمدی شهرداری بروجرد را متکی به عوارض دانست و تصریح کرد:  ۷۰ درصد درآمد این نهاد متعلق به عوارض و صدور پروانه ساخت است و زمانی که به دلایل مختلف مانند گرانی و تحریم، ساخت و ساز کمتر شود شهرداری نیز با کاهش درآمد مواجه می شود.

وی اظهار داشت: امسال صدور پروانه ساختمانی در شهرداری بروجرد  ۴۳درصد کاهش یافته و مشارکت مردم در پرداخت عوارض تنها هفت درصد بوده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close