اخبار بروجرد

با حضور معاون رییس جمهور؛ بزرگداشت استاد سید جعفر شهیدی در بروجرد برگزار شد

روزهای بروجرد– معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هنر جذابیتی دارد که افراد را به سمت خود می‌کشاند و علما و بزرگان کشور باید الگو و اسوه باشند.

سید محمد حسینی روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی که در سینما فلسطین بروجرد برگزار شد اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که در تکریم این بزرگان بکوشیم، بزرگانی که عمر خود را در مسیر نشر فضایل اخلاقی قرار دادند و در ترجمه نهج البلاغه سال‌ها تلاش و افتخار آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت بزرگان و علما سبب می‌شود تا نسل جوان با علما، بزرگان، مفاخر و مشاهیر آشنا شوند و از آثار آنها نیز استفاده کنند افزود: باید گفت این همه آثار از مفاخر و بزرگان نشان دهنده عنایت خدا به آنهاست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه آثار علامه شهیدی در تاریخ ماندگار است عنوان کرد: علامه شهیدی متفکر، مولف، مترجم و اندیشمند بود و وجود این شخصیت‌ها سبب می‌شود تا دانشگاه یک معنویت خاصی پیدا کند.

حسینی بابیان اینکه بروجرد سرشار از شخصیت‌های زیادی است که هر کدام افتخار هستند و هر کسی که صاحب کمالات است باید تکریم شود تصریح کرد: هنر جذابیتی دارد که افراد را به سمت خود می‌کشاند و علما و بزرگان کشور باید الگو و اسوه باشند.

بنیادی به نام علامه شهیدی راه‌اندازی شود

عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس نیز در این مراسم اظهارداشت: ما برای بروجرد کم گذاشته‌ایم با داشتن این همه علما، مشاهیر و چهره‌های درخشان و ماندگار چرا بروجرد را باید این قدر ساده ببینیم،  امروز عهد ببندیم و بروجرد را شهر علما و شهدا، مفاخر، مشاهیر و شهر آیت الله بروجردی‌ها، شهر علامه شهیدی‌ها، شهر سردار شهید بروجردی‌ها و صارمی‌ها معرفی کنیم.

وی افزود: برای عنوان کردن و معرفی شهرستان بروجرد از القابی که درخور شان آن نیست استفاده نکنیم،  با وجود این هم مشاهیر و مفاخر در بروجرد آن را متناسب با این افراد به دنیا معرفی کنیم؛ بروجرد را با شهرهای دیگر مقایسه نکنیم، چرا بروجرد را پاریس کوچولو معرفی می‌کنید تمام دنیا و همان پاریس باید در برابر بروجرد و مشاهیر و علمای آن خاکساری کنند. 

نماینده بروجرد عنوان کرد: مرحوم آیت الله خزعلی روزی در این رابطه  از ما بیعتی گرفتند و گفتند که عید بزرگ ما عید غدیر باشد، و از امروز ما عهد ببندیم و این چهره‌ها را معرفی کنیم تا فرزندان ما احساس هویت کنند.

وی بیان کرد: به غلط به ما می‌گویند «هر که بامش بیش  برفش بیش» وقتی به این موضوع فکر می‌کنم به این تعبیر می‌رسم که «هرکه  درکش بیش، براش بیشتر». شهید حججی‌ها بامی نداشتند،  علامه شهیدی‌ها شب نخوابی‌ها کرده‌اند عمر شریفشان را خرج هدایت من و شما کرده‌اند و چه زیباست، شهرستان بروجرد شهرستان مترجمان نهج البلاغه است. استاد آیتی‌ها، استاد فولادوند و علامه شهیدی بزرگ اهل این خاک و دیار هستند‌ و در منطقه فرهنگی بروجرد زیست می‌کرده‌اند.

گودرزی تاکید کرد: شهرستان بروجرد را درست معرفی کنیم، ما در این شهرستان یک بنیاد شهید داریم، یک بنیاد دیگر به نام بنیاد شهیدی نیز باید راه‌اندازی شود تا بچه‌های ما احساس هویت کنند.

وی در رابطه با شهدای دانش‌آموز این شهرستان گفت : ۶۸ شهید دانش‌آموز ما باید برجسته شده و به دنیا معرفی شود، چرا که به فرموده رهبر عزیزمان اینها نماد جنایتات سلطه و مظلومیت این ملت است، ما اینها را باید به دنیا معرفی کنیم.

نماینده  بروجرد در مجلس اظهار داشت: عاقبت بخیری که می‌گویند یعنی همین، وقتی می‌گویند علامه شهیدی یاد نهج البلاغه می‌افتیم، خوشا به سعادتش.حضرت امیر علیه السلام فرمودند: مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده باهمه دوست و مهربان باش، مردم دو گروهند یا در دین با تو برابرند یا در آفرینش با تو مشترک، ممکن است که هم حزب و هم جناح یا هم گروه و دسته نباشیم ولی همنوع که هستیم پس همدیگر را تکریم کنیم.  

وی افزود: نیاز نیست برای تکریم کردن و احترام گذاشتن  همدیگر را بشناسیم هرجا که وارد شدیم همدیگر را تکریم کنیم به ویژه این مردمی که شایسته خدمتند. 

گودرزی با اشاره به طرح ساماندهی نیروهای دولتی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، شرکت‌های تامین نیروی انسانی حذف شود و شان کارکنان ما به درستی دیده شود. این برده‌داری نوین از نظام اداری و استخدامی ما حذف شود، فلسفه‌اش اینجاست، چون این وضعیت برای نور چشمی‌ها نیست برای آن افرادی‌ست که کسی را ندارند. به قول معروف خشم عمومی مردم خشنودی خواص و نزدیکان  را از بین می‌برد و خشم خواص  را خشنودی همگان بی اثر می‌کند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close