اخبار بروجرد

۱۲ درصد جمعیت واجد شرایط در بروجرد هنوز برای واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده‌اند

روزهای بروجرد- معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و انتظار می رود مردم خطر آن را در دورهمی‌ها به ویژه شب یلدا جدی بگیرند.

دکتر شهرام ممدوحی در گفت و گو با ایرنا افزود:  سویه جدید کرونا اُمیکرون نگرانی های زیادی را ایجاد کرده و سرایت پذیری آن چهار تا پنج برابر بیشتر از سویه دلتا است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرایت پذیری بالای سویه جدید کرونا مردم باید بیش از گذشته از ماسک استفاده و حتما فاصله اجتماعی ۲ متر را رعایت کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به اینکه سویه دلتا در پنجمین اوجگیری کرونا سهمگین بود تصریح کرد: درصورتی که اُمیکرون در کشور اوج بگیرد با توجه به سرعت بالای جهش، فرصت را از کادر درمان خواهد گرفت که این یک زنگ خطری جدی است.

ممدوحی اضافه کرد: تنها راه مقابله با سویه جدید همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و تاکید می شود حتما دُز سوم واکسن نیز تزریق شود.

وی  ادامه داد: اگر چه اطلاعات در مورد سویه اُمیکرون هنوز کامل نیست اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و باید در این شرایط نسبت به بازگشایی مدارس، هتل، رستوران، استخرها و اماکن ورزشی تجدید نظر کرد.

وی گفت: حدود ۱۲درصد جمعیت واجد شرایط بروجرد هنوز برای تزریق دُز اول واکسن اقدام نکرده و افرادی که دُز سوم را دریافت کرده اند حدود ۵.۸ درصد هستند که کمتر در معرض خطر سویه اُمیکرون قرار دارند.

ممدوحی تاکید کرد: تاکنون ۸۸.۳ درصد جمعیت واجد شرایط ۲۷۶ هزار و ۱۵۱ نفری بروجرد دُز اول و ۷۳.۴ درصد آنها نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close